Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zmiana planów PLK: Bez pociągów na odcinku Miastko – Słupsk od 9 czerwca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zmiana planów PLK: Bez pociągów na odcinku Miastko – Słupsk od 9 czerwca
Fot. Romuald StolnickiPrzystanek Kobylnica pod Słupskiem na linii 405
9 czerwca PKP PLK zamierzała reaktywować pociągi pasażerskie na 4 odcinkach linii kolejowych. Jeden z nich mamy już z głowy: Na dwa dni przed planowanym ponownym uruchomieniem pociągów PLK oświadczyła…, że pociągi między Słupskiem a Miastkiem jednak nie pojadą.

Moment wprowadzenia letniej korekty rozkładu jazdy to czas, gdy pociągi ponownie miały wyruszyć na cztery trasy modernizowane przez ostatnie lata. Powrót składów PKP Intercity zaplanowano na odcinek magistrali E20 między Kutnem, Koninem a Kołem (najkrótsza trasa z Warszawy do Poznania) oraz na gorzowską estakadę, po to by pociągi mogły wrócić stacji Gorzów Wielkopolski. Koleje Dolnośląskie wrócą na odcinek Legnica – Lubin, który zamknięty dla ruchu pasażerskiego był przez wiele lat, a Pociągi Przewozów Regionalnych miały pojawić się na modernizowanym od dwóch lat odcinku linii 405 Słupsk – Miastko. Tej ostatniej reaktywacji nie będzie. 

Przykra niespodzianka na dwa dni przed powrotem pociągów

W piątek po południu 7 czerwca PKP PLK oświadczyła, że powrotu pociągów do Miastka, Korzybia i Kępic jednak nie będzie. Podkreślmy: stało się to na dwa dni, przed planowaną reaktywacją. To sytuacja, która dotąd na sieci kolejowej nie miała miejsca. Dziennikarze z mediów lokalnych podkreślają, że odbiory techniczne zaplanowano na linii 405 także na dwa dni przed skierowaniem na trasę autobusów szynowych.

– Utrzymana będzie zastępcza komunikacja autobusowa za 5 par pociągów na trasie Miastko – Słupsk. Wykonawca Trakcja PRKiI, mimo deklaracji, nie zakończył zasadniczych prac przed czerwcową korektą rozkładu jazdy. Do wykonania na trasie Miastko – Słupsk pozostały specjalne prace tzw. regulacja naprężenia toru na długości 14 km oraz poprawa nawierzchni na dojazdach kolejowo-drogowych – czytamy w komunikacie PKP PLK. Zarządca i opiekun linii kolejowych w Polsce nie tłumaczy, dlaczego, pomimo bardzo dobrej aury, nie udało się wykonać tych prac. Wiemy, że na linii wygaszone są semafory, nie działają też urządzenia przejazdowe.

– Kwestię kar umownych będziemy poruszać po zakończeniu tej inwestycji – powiedział krótko w odpowiedzi na pytania o konsekwencje wobec wykonawcy – Trakcji PRKiI - Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Komunikacja zastępcza wyjątkowo nieprzystępna

Na stacjach i przystankach na linii wiszą już rozkłady jazdy, uwzględniające pociągi. Na trasę ponownie wyjadą jednak autobusy na gumowych kołach. Te, na niektórych odcinkach, jadą nawet dwa razy dłużej niż pociąg. Przyczyną jest bardzo niekorzystny układ drogowy, dla którego, dla Kępic i Miastka, od zawsze alternatywą był pociąg, którego jednak Przewozy Regionalne z uwagi na prace torowe, nie wypuszczają od przeszło dwóch lat. Alternatywą do przejazdów KKZ w tym czasie stały się przejazdy współdzielone, realizowane przy wykorzystaniu prywatnych aut. Dodajmy w tym miejscu, że termin otwarcia szlaku do ruchu pociągów jest przekładany od jesieni 2018 roku….

Jak się dowiedzieliśmy, dopiero na początku lipca przewoźnicy odbędą jazdy testowe i zapoznawcze. Pociągi rozkładowe planowane są na trasę Miastko – Słupsk od 5 lipca 2019 roku. Trudno w tym wypadku ocenić, czy nowa data podawana przez PKP PLK przedstawiona została ponownie na podstawie deklaracji wykonawcy, czy też na podstawie oceny zaawansowania inwestycji przez pracowników PKP PLK.

PKP PLK deklaruje, że z początkiem wakacji przewozy uda się otworzyć na północnym odcinku linii 405, ze Słupska do Ustki. Po tym odcinku mają kursować pociągi PKP Intercity, Przewozów Regionalnych i Kolei Mazowieckich.

Pomorze Środkowe nie ma szczęścia do kolejowych w inwestycji. W ostatnich tygodniach okazało się, że znajdująca się na liście podstawowej KPK modernizacja (z dobudową drugiego toru) linii 202, została odłożona ad calendas Graecas.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5