Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK zamawia kolejne materiały dla linii do portów Szczecin i Świnoujście [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK zamawia kolejne materiały dla linii do portów Szczecin i Świnoujście [aktualizacja]
fot. Port Szczecin
Jeszcze w tym roku PKP PLK ogłosi przetargi na prace budowlane w ramach projektu poprawy dostępu kolejowego do portów w Szczecinie i Świnoujściu. Zarządca zamawia materiały do wykonania robót wyprzedzających oraz podstawowych.

Projekt "Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu" będzie realizowany w ramach instrumentu „Łącząc Europę” CEF. Aktualnie przygotowywana jest dokumentacja projektowa dla inwestycji. Dzięki temu PKP PLK będzie mogła ogłosić przetarg od razu w formule „buduj”, co bardzo zmniejsza ryzyko, które ponosi wykonawca. Według informacji „Rynku Kolejowego” przetarg ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku.

Zanim jednak dojdzie do właściwych prac, PKP PLK planuje wykonać prace wyprzedzające. W tym celu ogłoszono trzy zamówienia na materiały. Pierwsze dotyczy dostawy podsypki tłuczniowej i klińca, drugie – szyn o profilu 60E1 oraz 49E1 ze stali R260 a trzecie –podkładów strunobetonowych wraz z kompletnymi systemami przytwierdzenia. Realizacja dostaw nastąpi w miesiąc od dnia podpisania umowy. Miejscem dostaw będą stacje Szczecin Port Centralny oraz Świnoujście.

Zakres finansowy zamówienia na podkłady to 5,9 mln zł netto, na szyny – 6 mln złotych a na podsypkę – 7,2 mln złotych. Szacunkowa wartość robót wyprzedzających to 71 mln zł netto. Natomiast całkowita wartość projektu poprawy dostępności do portów w Szczecinie i Świnoujściu ma wynieść 628,2 mln zł. Już w lipcu podpisano umowę na dofinansowanie unijne inwestycji w wysokości ok. 534 mln zł.

Projekt obejmuje m.in. modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym w Szczecinie i Świnoujściu, przebudowę dwóch wiaduktów kolejowych na linii kolejowej nr 990; przebudowę mostu kolejowego na linii kolejowej nr 990; modernizację 32 km linii kolejowych, w tym przebudowę lub modernizację 160 km torów kolejowych; elektryfikację linii kolejowej na odcinku ok. 4 km linii kolejowych nr 990 i 996 oraz zabudowę elementów związanych z ochroną środowiska, takich jak zabezpieczenia przeciwhałasowe. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Aktualizacja: Są też zamówienia dla robót podstawowych

PKP PLK przeniosła termin składania ofert w przetargach na dostawy szyn oraz podkładów na 27 lutego. Pojawiły się także nowe ogłoszenia: na dostawę podkładów strunobetonowych wraz z kompletnymi systemami przytwierdzenia oraz na dostawę podsypki tłuczniowej i klińca niezbędnych dla wykonania robót podstawowych.

To dużo większe zamówienia niż dla robót wyprzedzających. Dostawa nowych podkładów strunobetonowych wraz z kompletami elementów przytwierdzenia szyn SB ma kosztować ok. 16 mln złotych netto. Zawiera 5 835 szt. podkładów typu PS94 lub PS93 oraz 46 217 szt. podkładów typu PS83. Jeśli chodzi o podsypkę, to 44 tys. ton ma zostać dostarczonych do Stacji Dolna Odra, a 86 tys. ton do stacji Świnoujście. Klińca ma do tych stacji dotrzeć odpowiednio 30 tys. ton i 63 tys. ton. 

Materiały dla prac podstawowych mają zostać dostarczone w ciągu trzech miesięcy od podpisania umowy. W sumie ma zostać ogłoszonych sześć zamówień na materiały w ramach projektu: "Poprawa dostępu kolejowego do portówmorskich w Szczecinie i Świnoujściu" o łącznej wartości prawie 71 mln złotych netto.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Infrastruktura

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Mikołaj Kobryński 13 czerwca 2023

Port morski w Policach czekają ogromne zmiany

Infrastruktura

Port morski w Policach czekają ogromne zmiany

Mikołaj Kobryński 25 maja 2023

Co z tymi portami?

Infrastruktura

Co z tymi portami?

Redakcja 25 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Infrastruktura

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Mikołaj Kobryński 13 czerwca 2023

Port morski w Policach czekają ogromne zmiany

Infrastruktura

Port morski w Policach czekają ogromne zmiany

Mikołaj Kobryński 25 maja 2023

Co z tymi portami?

Infrastruktura

Co z tymi portami?

Redakcja 25 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5