Partnerzy serwisu:
Biznes

Zamówienie rządowe uratuje fabrykę Alstomu w Belfort

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
05-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Zamówienie rządowe uratuje fabrykę Alstomu w Belfort
Fot. Alstom
Ponad pięć tysięcy osób protestowało niedawno przeciwko zamknięciu zakładu Alstomu w Belfort. W obliczu przyszłorocznych wybór prezydent Francji zapowiedział uratowanie fabryki. Zostanie złożone rządowe zamówienie m.in. na nowe pociągi TGV.

Na początku września tego roku Alstom zapowiedział zakończenie produkcji lokomotyw w istniejącej od 1879 roku fabryce w Belfort do 2018 roku. Plan koncernu zakładał przeniesienie produkcji do oddalonego o 200 km Reichshoffen, pozostawienie w Belfort zakładu utrzymania oraz 80-procentową redukcję zatrudnienia (z możliwością przeniesienia pracowników do innych zakładów).

Po ogłoszeniu planu w fabryce rozpoczęły się protesty, w których wzięło udział nawet pięć tysięcy osób. W obliczu przyszłorocznych wyborów parlamentarnych i prezydenckich prezydent Francois Hollande zapowiedział utrzymanie produkcji i miejsc pracy. Rząd wszczął w tej sprawie negocjacje z narodowymi kolejami SNCF.

Kupują niepotrzebne pociągi

Przygotowany w tej sprawie plan ogłosili wczoraj (4 października) sekretarz stanu Christophe Sirugue i prezes Alstomu Henri Poupart-Lafarge. Jak donosi „Railway Gazette”, opiera są on na zamówieniu sześciu pociągów TGV do obsługi linii Paryż – Mediolan i 20 lokomotyw spalinowych do prac infrastrukturalnych przez zarządcę infrastruktury SNCF Réseau (dawniej RFF). Dodatkowo sam rząd ma zamówić 15 pociągów dużych prędkości Euroduplex do obsługi połączeń pomiędzy Marsylią a Bordeaux.

Komentatorzy podkreślają, że ostatnie wymienione zamówienie nie należy do racjonalnych, ponieważ miast tych nie łączy infrastruktura KDP. Rząd odpowiada, że w przyszłości przewidywana jest budowa linii z Bordeaux do Tuluzy i z Perpignan do Montpellier. Zostaną one jednak otwarte najwcześniej za siedem lat. Przez ten czas trzeba będzie ponosić wysokie koszty eksploatacji pociągów klasy KDP.

Zamówienie bez przetargu

Warto zaznaczyć, że według francuskich ekspertów zamówienie może zostać przyznane z tzw. wolnej ręki, dzięki umowie ramowej Alstomu z rządem z 2000 roku. Rząd zapowiedział również, że do końca listopada potwierdzi zakup kolejnych trzydziestu pociągów do obsługi linii konwencjonalnych dla fabryki w Reichshoffen.

Alstom zobowiązał się do zainwestowania 60 milionów euro w Belfort w ciągu najbliższych dwóch lat na przygotowanie produkcji nowego typu pociągów TGV oraz nowoczesnej lokomotywy spalinowej, a także kolejnych 10 milionów na rozwój usług świadczonych przez zakład. – Z zadowoleniem przyjmuję wszystkie deklaracje, a także mobilizację wszystkich zainteresowanych stron, mającą na celu zapewnienie przyszłości przemysłowej zakładów w Belfort oraz obciążenie pracą w innych zakładach we Francji – skomentował prezes Alstomu.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5