Jak informuje PKP PLK, na linii 354 zakończył się pierwszy etap prac między Poznaniem a Obornikami Most. Ruszają intensywne roboty na odcinku Wargowo – Oborniki Wielkopolskie, co wymaga zmian w kursowaniu pociągów.
PLK zapewnia, że modernizacja linii kolejowej nr 354 z Poznania do Piły przebiega terminowo. Od września do grudnia 2017 r. między Poznaniem a Obornikami Most. zmodernizowano 25 km jednego toru wraz z rozjazdami i siecią trakcyjną.
Przebudowane są perony od strony zmodernizowanego toru na przystankach Poznań Strzeszyn, Golęczewo i Chludowo. Rozpoczęła się przebudowa peronów w Złotnikach i Wargowie. Wykonawca przystąpił do budowy dwóch nowych przystanków: Poznań Podolany i Złotniki Grzybowe. Trwa układanie kabli telekomunikacyjnych do nowego Lokalnego Centrum Sterowania w Poznaniu oraz prace melioracyjne.
Kolejny etap prac
Kolejny, ważny etap prac na jednotorowym odcinku z Wargowa do Obornik Wlkp. to m.in. wymiana torów i rozjazdów. Roboty obejmą przystanek Oborniki Miasto oraz budowę peronu na nowym przystanku w Bogdanowie. Wyremontowany zostanie wiadukt i most na Warcie. Będzie układany światłowód i montowane urządzenia teletechniczne na peronach – informuje PLK.
Zmiany w kursowaniu pociągów
Od 11 marca – ze względu na zakres i charakter prac – konieczne będą zmiany w organizacji ruchu kolejowego. Pasażerowie pociągów regionalnych pojadą zastępczą komunikacją autobusową na odcinku Oborniki Wielkopolskie – Wargowo.
Pisaliśmy o tym tutaj.
Natomiast składy dalekobieżne skierowane zostaną trasą przez Krzyż lub Stargard. PKP Intercity zdecydowało, że w związku z objazdem remontowanego odcinka Poznań – Piła
ceny biletów jednak pozostaną bez zmian.