Partnerzy serwisu:
Pasażer

Zachodniopomorskie nie planuje przewozów na linii 410

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Zachodniopomorskie nie planuje przewozów na linii 410
fot. Kasper FiszerPociąg na stacji Kalisz Pomorski Miasto
Województwo zachodniopomorskie nie ma żadnych skonkretyzowanych planów uruchomienia pociągów pasażerskich na przeznaczonej do remontu linii nr 410. PKP PLK rozważa, czy prace mogłyby objąć infrastrukturę pasażerską, a władze samorządowe stwierdzają jedynie, że trasa mogłaby mieć znaczenie w razie konieczności wprowadzenia objazdów. Nie wykluczają jednak, że stanowisko to w przyszłości ulegnie zmianie i połączenie Złocieńca z Choszcznem zostanie objęte regionalnym planem transportowym.

Jak już informowaliśmy, PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do remontu linii nr 410 na odcinku Złocieniec – Choszczno. W ramach projektu uzupełniającego rozważane jest objęcie pracami nie tylko torów, ale także nieużywanej od przeszło dwóch dekad infrastruktury pasażerskiej. Przewozy na tej trasie zamknięto w 1996 r. Później wykorzystywany był jedynie krótki fragment pomiędzy węzłową stacją Kalisz Pomorski a przystankiem Kalisz Pomorski Miasto. Na ten ostatni dojeżdżały przez kilka lat pociągi ze Szczecina i Stargardu.

Na razie województwo nie widzi potrzeby uruchamiania przewozów

Najprawdopodobniej na tej trasie nie zostanie wznowiony regularny ruch pociągów osobowych. – Województwo nie przewiduje uruchomienia kolejowych przewozów pasażerskich z wykorzystaniem linii nr 410, ponieważ nie zdiagnozowano takich potrzeb – powiedział nam bowiem Radosław Soćko, inspektor w Biurze Prasowym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. Zaznacza przy tym, że stanowisko władz regionu może wkrótce ulec zmianie.

– Nie można jednak wykluczyć, że w przyszłych aktualizacjach planu transportowego województwa zapotrzebowanie na takie połączenie się pojawi – tłumaczy przedstawiciel samorządu. Dodaje równocześnie, że urząd marszałkowski popiera plan remontu trasy. – Rewitalizacja linii kolejowej nr 410 jest cenną inicjatywą, w wyniku której zagęszczona zostanie sieć czynnych linii kolejowych województwa zachodniopomorskiego oraz dzięki której zwiększone zostaną możliwości operacyjne przewoźników kolejowych, zarówno pasażerskich, jak i towarowych – ocenia.

Trasa może być użyteczna jako objazdowa

Rola, jaką zdaniem władz regionu mogłaby pełnić przeznaczona do remontu linia, wiąże się z sytuacją zamknięcia innych tras. – Warto zwrócić uwagę, że czynna linia nr 410 umożliwi wykorzystanie jej jako trasy alternatywnej w sytuacjach awaryjnych, np. podczas robót torowych na liniach kolejowych nr 403 (Piła Północ – Ulikowo) i 210 (Chojnice – Runowo Pomorskie). Mogłaby być przydatna także w przypadku zdarzeń skutkujących czasowym zawieszeniem (na tych trasach) ruchu pociągów – powiedział nam nasz rozmówca.

W okresie przed zawieszeniem przewozów na linii nr 410 utrzymywany był bardzo niewielki ruch pasażerski. Rozkład jazdy 1995/1996 przewidywał tylko dwie pary kursów relacji Złocieniec – Choszczno i dwie uzupełniające ofertę na odcinku Kalisz Pomorski – Choszczno (w tym jedna realizowana jedynie w dni robocze). Czas przejazdu w pełnej relacji ze Złocieńca przekraczał 2,5 godz.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5