Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Zachodniopomorskie kupuje elektryczne pociągi i stawia na jakość

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-04-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Zachodniopomorskie kupuje elektryczne pociągi i stawia na jakość
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plZachodniopomorskie kupuje ezt i stawia na jakość
Województwo zachodniopomorskie właśnie rozpisało przetarg na dostawę 17 nowych elektrycznych pociągów. Zajrzeliśmy do specyfikacji zamówienia.

Przedmiotem zamówienia zachodniopomorskiego urzędu marszałkowskiego jest „wykonanie i dostawa 17 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi międzywojewódzkiego kolejowego ruchu pasażerskiego. Zachodniopomorskie jest kolejnym województwem, które obniża znaczenie ceny przy zakupie pojazdów. W wypadku tego województwa stanowić ona będzie tylko 60% wagi przetargu (jeszcze dalej poszło województwo łódzkie, gdzie cena to tylko 40% warunku przyznania zamówienia, o czym piszemy TUTAJ).

Cena ważna, niezawodność i dostępność również

Pozostałe warunki stanowi w 10% okres gwarancji, w 10% termin dostawy trzech pierwszych pojazdów, w 5% to kryterium funkcjonalności w postaci procentu niskiej podłogi w pojazdach trzyczłonowych i 5% w pojazdach czteroczłonowych, w 5% wskaźnik gotowości technicznej i w 5% wskaźnik niezawodności technicznej. Oferty w przetargu można składać do 9 maja 2016 roku.

Jeżeli województwo skorzysta z prawa opcji, to zamówione w ramach opcji elektryczne zespoły trakcyjne (ezt) muszą być wykonane i dostarczone w terminie do 20 grudnia 2020 r. Wartość zamówienia została ustalona na kwotę około 449,2 mln zł netto. Daje to 16,6 mln netto za jeden pojazd, ale województwo w ramach przetargu zamówi zarówno pojazdy 3 jak i 4–członowe. Z informacji, do których dotarł „Rynek Kolejowy” tych pierwszych będzie 12, drugich, dłuższych – 5. To dość dziwna decyzja, zwłaszcza, że trójczłonowe ezt produkowane np. przez polskich producentów są pojazdami nieco mniej pojemnymi niż obecnie użytkowane 3-członowe EN57, a praktyka pokazuje, że po wprowadzeniu nowych pojazdów na tory zainteresowanie nimi podróżnych rośnie.

Zamówienie dodatkowe w kwestii liczby członów ezt nie zostało jeszcze sprecyzowane. Zamawiający planuje powiadomienie Wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji, nie później, niż do dnia 30 września 2019 roku. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji, to zamówione w ramach opcji elektryczne zespoły trakcyjne muszą być wykonane i dostarczone w terminie do dnia 20 grudnia 2020 r.

Udogodnienia znane z Impulsów

Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania w przypadku nieotrzymania dofinansowania z Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2023, ale to jest raczej pewne.
Jak potwierdził Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego pojazdy mają być wykonane w podobnym standardzie jak ezt Impuls dostarczane do województwa w ostatnich latach. To znaczy, że wyposażone zostaną w Wi-Fi, toalety przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, wygodne fotele dla podróżnych. Będą mogły poruszać się z prędkością 160 km/h.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Jakub Rösler 28 lutego 2022

Przyszłość rynku taboru: Więcej wynajmu i leasingu?

Tabor i technika

Lubelskie ma problem. Drugi przetarg na zakup ezetów unieważniony

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Kujawsko-Pomorskie kupuje 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Jakub Rösler 28 lutego 2022

Przyszłość rynku taboru: Więcej wynajmu i leasingu?

Tabor i technika

Lubelskie ma problem. Drugi przetarg na zakup ezetów unieważniony

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5