Zakończył się przetarg na wyłonienie przewoźnika zastępczej komunikacji za pociągi Kolei Wielkopolskich do Konina. W związku z rozpoczynającą się modernizacją linii E20 PKP Polskie Linie Kolejowe zamkną na jej części ruch pociągów.
Utrudnienia dla podróżnych rozpoczną się już w czerwcu w związku
z całkowitym zamknięciem ruchu na odcinku Podstolice – Konin, czyli fragmentu magistrali E20. Prace obejmą także najbardziej obciążony
odcinek Poznań – Września, na którym pociągi kursować będą tylko po jednym torze. O wykonawcach
piszemy tutaj.
Trzy oferty odrzucone
Zastępcza komunikacja autobusowa ma funkcjonować od 11 czerwca 2017 roku do 12 lipca 2018 roku. Do 24 maja Koleje Wielkopolskie prowadziły postępowanie przetargowe, w którym szukały przewoźnika dla przygotowanych
108 kursów w ciągu dnia roboczego. Założony budżet zamówienia wyniósł 27,4 mln zł brutto. Z kolei firma Markpol z Mielca złożyła najtańszą ofertę – za realizację komunikacji zastępczej w kształcie, jaki wymaga zamawiający, firma chciała 12,8 mln zł brutto. Jej oferta została jednak odrzucona. To samo stało się z ofertami od PKS Grodzisk Mazowiecki oraz PKS Tarnobrzeg.
Cena w tym przetargu to aż 80% oceny. Po 10% punktów wykonawca w przetargu miał do zdobycia za procentowy udział autobusów niskopodłogowych przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej w relacji Konin – Września i Września – Konin oraz za czas reakcji na podstawienie autobusu rezerwowego. Biorąc pod uwagę te aspekty, za najkorzystniejszą ofertę uznano tę pochodzącą od Europa Express City za 17,08 mln zł brutto. Zdobyła ona komplet punktów. Firma deklaruje 20-minutowy czas niezbędny do podstawienia autobusu rezerwowego oraz, że posiada 10 autobusów niskopodłogowych.
Długa podróżTeraz wielkopolski przewoźnik
opublikował rozkład jazdy obowiązujący od 13 czerwca oraz dwa oddzielne rozkłady na dni 11 i 12 czerwca. Jak podaje przewoźnik, pasażerowie podróżujący z Kutna do Poznania odcinek Kutno – Konin przejadą pociągiem Kolei Wielkopolskich, następnie skorzystają z autobusu pomiędzy Koninem a Wrześnią, a dalej z Wrześni przejadą pociągiem KW. Podróż z Poznania do Konina z wykorzystaniem pociągu i komunikacji zastępczej potrwa 181 minut (obecnie 88 minut). Autobusy będą się zatrzymywać bezpośrednio przy stacjach kolejowych: Konin, Cienin, Słupca, Otoczna, Września, na przystankach w ciągu drogi krajowej 92: (Kawnice, Strzałkowo: dwukrotnie), Wólka-Staw, Gutowo Wielkie oraz na terenie miejscowości: Golina (dwukrotnie) i Cienin Kościelny. Autobus nie obsłuży przystanku kolejowego Konin Zachód.
Dodatkowo uruchomione zostaną cztery pary bezpośrednich połączeń Konin – Poznań. Autobusowa Komunikacja Zastępcza na trasie Konin – Poznań przebiegać będzie autostradą A2, bez zatrzymywania się na przystankach pośrednich. Odjazdy autobusów będą odbywać się spod dworca kolejowego w Koninie oraz Dworca Letniego w Poznaniu. Przejazd w takim wariancie potrwa około 100 minut.
O tym, co się stanie z taborem na czas utrudnień,
piszemy tutaj.