Fot. Tiia Monto, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commonsOświęcim
Ruszył przetarg Polskich Linii Kolejowych dążący do uzyskania prędkości 120 km/h na linii kolejowej nr 93. Chodzi tym razem o odcinek Oświęcim – Czechowice-Dziedzice w Małopolsce. Wymianie ulegnie ok. 40 km pojedynczego toru.
PKP Polskie Linie Kolejowe w systemie „projektuj i buduj” rozpisały przetarg na modernizację odcinka linii kolejowej nr 93 Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Prace realizowane będą w ramach projektu dofinansowanego z POIiŚ-u, pn. „Prace na linii kolejowej nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice”. Szacuje się, że inwestycja pochłonie ok. 328,2 mln zł brutto.
Wykonawca w pierwszym etapie przystąpi do sporządzenia dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, decyzji i pozwoleń niezbędnych do realizacji. Następnie przystąpi do prac budowlanych, które obejmą odcinek Oświęcim – Czechowice-Dziedzice od km 24,053 – tor nr 1 oraz 24,017 – tor nr 2 do km 44,950. Prace projektowe i wykonawcze potrwać mają 42 miesiące.
Zamówienie obejmuje zaprojektowanie i wykonanie obiektów inżynieryjnych i przejść, branży torowej i drogowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, sieci i instalacji energetycznych, telekomunikacyjnych, sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej, wzmocnienia i zabezpieczenia gruntów, obiektów kubaturowych i wyburzeń, peronów i dojść, branży związanej z ochroną środowiska, kolizji z infrastrukturą – sieci i instalacji gazowych, wodnych, kanalizacyjnych i ciepłowniczych. Podstawowym założeniem projektu jest dostosowanie infrastruktury do 120 km/h dla pociągów pasażerskich (z ewentualnymi lokalnymi ograniczeniami, wynikającymi z geometrii toru) i 80 km/h dla pociągów towarowych na odcinku Oświęcim – Czechowice-Dziedzice.
Przedmiotem zamówienia jest także przebudowa stacji Oświęcim. Podwyższony zostanie peron nr 3, który po zmianach zyska 76 cm wysokości oraz 250 m długości. PLK zaplanowały likwidację peronu nr 2 zlokalizowanego obecnie na międzytorzu torów nr 2 i 4. Tor nr 2 zostanie poddany korekcie przebiegu. W miejscu rozebranej platformy powstanie nowa. Wykonawca ma uwzględnić warunki terenowe do uzyskania długości nawet do 400 metrów. Poza stacją w Oświęcimiu, przebudowane zostaną inne stacje i przestanki. W Brzeszczach PLK przebudują i podwyższą 2 150-metrowe perony jednokrawędziowe. Na stacji Brzeszcze Jawiszowice 1 peron dwukrawędziowy zostanie podwyższony i wydłużony do długości 250 metrów. Z kolei 2 perony jednokrawędziowe będą miały po 150 metrów w miejscowościach Jawiszowice Jaźnik, Dankowice i Kaniów, po przebudowie perony będą podwyższone. PLK zastrzegają jednak, że dla wszystkich najkrótszych obiektów, należy pozostawić rezerwę terenową pod przyszłe ewentualne wydłużenie peronów do 200 m.
Składanie ofert w przetargu trwa do 11 września 2017 roku. Cena stanowi 60% kryterium wyboru, zaś po 20% punktów zamawiający przydzieli za deklarację terminu realizacji inwestycji oraz doświadczenie personelu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.