Fot. Clerkus (Jan Chmielewski), CC BY-SA 3.0Otłoczyn
PKP PLK ogłosiły przetarg w systemie „projektuj i buduj” na wykonanie prac na linii kolejowej nr 18 na odcinku Ostrowy – Otłoczyn. Na tej niemal 80-kilometrowej trasie wymieniona zostanie w części nawierzchnia torowa oraz rozjazdy. Pasażerowie zyskają nowe perony. Zakończone prace pozwolą uzyskać prędkość na niektórych odcinkach do 160 km/h.
Całość przedmiotu zamówienia dotyczącego prac na linii kolejowej nr 18 na odcinku Ostrowy – Otłoczyn obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, projektu budowlanego oraz uzyskania dla niego wszelkich niezbędnych pozwoleń. Wszystko po to, by w kolejnym etapie, na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji, wykonawca mógł przystąpić do wykonania wszystkich wymaganych robót. Na zakończenie inwestycji zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia.
Inwestycja za 63 mln zł
Prace objęłyby odcinek od km 13,658 do km 95,633. Prowadzone byłyby w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Prace na linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno – Toruń Główny”. PKP PLK szacuje, że wartość inwestycji to 63,5 mln zł brutto. Miałaby być ona gotowa do 30 września 2018 roku.
Jak ocenia PKP PLK, na omawianym odcinku występują pojedyncze wychlapy w torowisku. Najbardziej niekorzystna sytuacja występuje w większości przypadków w obrębach przejazdów. Jest to efektem braku funkcjonalnego odwodnienia. Z kolei ławy torowiska zarastają krzewami. W zakresie prac znalazła się kompleksowa wymiana nawierzchni i podtorza na łącznej długości 12,66 km oraz ciągła wymiana podkładów na odcinku 1,65 km. W planach jest także wymiana 5 sztuk rozjazdów. Na szlaku powstanie także 10 nowych rozjazdów. Wykonawca wzmocni również podtorze na odcinku 9,35 km, z kolei na 5 przejazdach kolejowo-drogowych wymieniona zostanie nawierzchnia.
Gdzie 160 km/h?
Na odcinkach Ostrowy – Kaliska Kujawskie oraz Czerniwice Włocławek zarządca chce utrzymać prędkość 120 km/h, jednak z możliwością podniesienia jej do 160 km/h. Z tak dużą prędkością będą mogły za to jechać pociągi na odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniwice, natomiast 140 km/h na odcinku Włocławek Brzezie – Aleksandrów Kujawski oraz Aleksandrów Kujawski – Otłoczyn.
W planach PKP PLK jest także budowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym, w tym samoczynnej trzystawnej blokady liniowej na odcinku Ostrowy – Włocławek. W zakresie prac znalazło się również przebudowanie 15,115 km sieci trakcyjnej. PKP PLK zrewitalizują 6 obiektów inżynieryjnych, z kolei 3 zostaną gruntownie przebudowane.
Wykonawca będzie musiał dodatkowo przebudować perony nr 1 i 2 na stacji Kaliska Kujawskie oraz peron nr 1 na przystanku osobowym Wiktorowo. Zaprojektowane mają zostać także perony nr 1 i 2 na stacji Otłoczyn i peron nr 2 na przystanku osobowym Wiktorowo. Perony mają mieć wysokość 750 mm ponad główkę szyny. Długość będzie standardowa i wyniesie 200 m.
Składanie ofert w przetargu potrwa do 10 marca 2017 roku. 60% oceny przetargowej stanowi cena, zaś po 20% okres gwarancji oraz termin realizacji inwestycji.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.