Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa poinformowało o wyborze wariantu inwestycyjnego dla modernizacji linii kolejowej nr 221 z Braniewa do Gutkowa. MIB podaj parametry, jakie szlak będzie posiadał po wykonanych pracach.
Aktualizacja: PKP PLK wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu
2 października w przetargu na wykonanie studium wykonalności rewitalizacji linii 221 wybrano najkorzystniejszą ofertę. Zdaniem PKP PLK oferta Egis Poland okazała się najlepsza i to z tą firmą zarządca infrastruktury będzie chciał podpisać umowę. Wartość prac oszacowano na 575 tysięcy zł. netto. W przetargu wystartowało 5 firm. Obok Egis były to: Multiconsult Polska, Wyg International, TBF (odrzucona), konsorcjum spółek Idom
O wybrany wariant modernizacyjny pytał ministerstwo w interpelacji poseł Jacek Protas. Odpowiadał Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB. Potwierdził on, że modernizacja linii 221 znajduje się na liście podstawowej KPK i będzie realizowana w ramach projektów zakwalifikowanych do RPO. Będzie kosztować blisko 230 mln zł.
100 km/h pociągiem osobowym
– 18 lipca PKP PLK wybrały wariant inwestycyjny W1 dla rewitalizacji linii kolejowej nr 221 Gutkowo – Braniewo. Wybrany wariant inwestycyjny zakłada uzyskanie maksymalnej prędkości na poziomie 100 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 70 km/h dla pociągów towarowych, a także podniesienie dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN – napisał Andrzej Bittel.
Jak informuje, w ramach prac przy linii planowana jest przebudowa peronów do wysokości 0,76 m na wszystkich stacjach i przystankach osobowych linii kolejowej nr 221, za wyjątkiem stacji Braniewo. W ramach projektu powstaną dodatkowe przystanki osobowe w miejscowościach Nowy Dwór i Bobrowiec, nastąpi także zmiana lokalizacji przystanku osobowego w Henrykowie. Zmiana lokalizacji przystanków osobowych
– Planowane jest również przesunięcie peronów na istniejących przystankach osobowych w miejscowościach Rogiedle, Lubomino i Wysoka Braniewska w kierunku zamieszkiwanych obszarów lub istniejących ciągów komunikacyjnych. Wszystkie modernizowane perony będą wyposażone w elementy małej architektury – wiaty peronowe, ławki oraz kosze na śmieci, a także dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych – dodaje minister. – W wyniku realizacji powyższych prac podróż pociągiem na odcinku Olsztyn Główny – Braniewo skróci się o około 25 minut – ocenił.
Ponadto PKP PLK przeprowadzi roboty budowlane o różnym zakresie i charakterze na 193 obiektach inżynieryjnych, w tym na 10 mostach, 14 wiaduktach, 3 ścianach oporowych i 166 przepustach.
Braniewo z Olsztynem łączą obecnie 3 pary pociągów regionalnych uruchamianych na zlecenie warmińsko-mazurskiego urzędu marszałkowskiego. Rozkładowy czas przejazdy wacha się od 1,58 do 2,07 h.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.