Torpol złożył najkorzystniejszą ofertę w przetargu na prace na linii 281 na odcinku z Grabowna Wielkiego do Cieszkowa. Jednak, podobnie jak wszystkie pozostałe, przekroczyła ona kosztorys.
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja nawierzchni kolejowej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym wraz z robotami towarzyszącymi na torze nr 1 na odcinku Grabowno Wielkie – granica IZ (okolice Cieszkowa). Prace mają być realizowane w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 281, 766 na odcinku Oleśnica/ Łukanów – Krotoszyn – Jarocin – Września – Gniezno”. Więcej na temat zakresu postępowania
piszemy tutaj.
Cena nie zadecydowała
PKP PLK oszacowała wartość prac na 97,2 mln zł netto (119 556 000 zł brutto), a oferty były oceniane pod kątem ceny – 75% oraz terminu realizacji – 25%. Gdy 12 czerwca otwarto koperty, okazało się, że wszystkie propozycje przekraczają kosztorys. Najkorzystniejszą ofertę złożył Torpol – 112,8 mln zł netto (138,7 mln zł brutto). Spółka poinformowała w komunikacie giełdowym, że "powzięła informację o złożeniu najkorzystniejszej oferty", ale "oczekuje na czynność weryfikacji i wyboru przez Inwestora oferty w postępowaniu".
Co ciekawe, Torpol jako jedyny zaproponował wykonanie prac w 10 miesięcy i złożył minimalnie droższą ofertę niż konsorcjum Infrakol i Track Tec (135 mln zł brutto, ale termin realizacji aż 14 miesięcy). Pozostałe oferty złożyli konsorcjum Schweerbau i 2*SBM (149 mln, 12 miesięcy), Trakcja PRKiI (161 mln, 14 miesięcy), Strabag (143 mln, 12 miesięcy), Dolkom (151 mln, 11 miesięcy) oraz Infra Silesia wspólnie z DB Cargo Polska (151 mln, 12 miesięcy).
Kolejne prace na linii 281 wciąż bez wykonawcySpółka Dolkom z grupy PKP PLK, która złożyła ofertę w tym postępowaniu, otrzymała wcześniej zlecenie na naprawę toru nr 2 na linii nr 281 w ramach postępowania negocjacyjnego. Pisaliśmy o tym
w tym miejscu. Na linii 281 już wcześniej zlecono innej własnej spółce
prace na odcinku pomiędzy Wrześnią a Gnieznem. Dolkom startował również w przetargu na kompleksową wymianę nawierzchni torowej na innym fragmencie odcinka Września – Gniezno,
złożył jednak mniej korzystną ofertę niż konsorcjum Eco-Baza i Settler. Do dziś nie rozstrzygnięto jednak tego postępowania.