– Na przełomie 2018 i 2019 roku będziemy mogli uruchomić wspólny bilet w formule zintegrowanej taryfy – ogłosił dziś prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.
Jak podkreślił na konferencji prasowej podsumowującej
wprowadzenie oferty Pakiet Podróżnika wiceminister Andrzej Bittel, jest ona pierwszym etapem wprowadzenia wspólnego biletu. - Projekt „Wspólny Bilet” jest ważnym elementem strategii rządowej. Dzięki temu przedsięwzięciu unowocześniamy kolej i dajemy jej szansę na konkurencję z transportem samochodowym – podkreślił.
– Pakiet Podróżnika oznacza oszczędność czasu przy doborze trasy podróży – dodał Bittel. Wiceminister zaprosił innych przewoźników, „szczególnie samorządowych”, do udziału w projekcie. - Im szybciej, tym lepiej – stwierdził. – Następnym krokiem będzie negocjacja wspólnej taryfy – i wtedy będzie można mówić o zbliżeniu się do integracji biletowej – podsumował Bittel.
Jak doprowadzić do ujednolicenia taryf kolejowych? Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński przyznał, że do wprowadzenia wspólnej taryfy potrzeba „albo porozumienia wszystkich organizatorów”, albo, jeśli „cel będzie ważny – a już jest – innych sposobów”. Jak wyjaśnił, jeden z nowych przepisów prawa mówi o tym, że przewoźnicy którzy korzystają ze środków służby publicznej powinni oferować jedną taryfę, przyjazną dla podróżnych. Dzięki temu, jak zapowiedział, uruchomienie prawdziwego wspólnego biletu, opartego na wspólnej taryfie, ma być możliwe już na przełomie 2018 i 2019 roku. Rozwiązanie zmuszające do wprowadzenia jednolitej taryfy, jak wyjaśnił prezes PKP SA, jest już w fazie opracowywania.
Jak poinformował prezes PKP SA, Pakiet Podróżnika dostępny jest już w 400 kasach, a ofertą objętych jest 2,5 tysiąca pociągów dziennie. Pod względem liczby pasażerów, jest to ok. 55 procent rynku. - Uruchomienie Pakietu Podróżnika to ważny krok, bo dziś poprzez produkt mówimy o powrocie do koncepcji wspólnego projektowania podróży i odpowiadania na potrzeby klienta – podsumował Mamiński.