NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Województwo lubuskie ogłosi przetarg na regionalne przewozy kolejowe

| Michał Szymajda 13.05.2019 143

Województwo lubuskie ogłosi przetarg na regionalne przewozy kolejowe
Pociąg Polregio w Zielonej GórzeFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Sporą niespodziankę sprawia województwo lubuskie. Region nie powierzy usług przewozowych, ale zorganizuje przetarg. Zwycięzca będzie woził pasażerów po regionie przez 60 miesięcy od grudnia 2020.
Lubuskie jest drugim regionem w kraju po Kujawach i Pomorzu, które nie zdecydowało się na powierzenie usług przewozowych w trybie powierzenia (bez przetargu), choć taką możliwość, pod warunkiem zgłoszenia takiego zamiaru do końca 2018 roku, dawało mu prawo. Właśnie ukazało się wstępne ogłoszenie, w którym region informuje o zamiarze zorganizowania przetargu, który wyłoni operatora na kolejowych liniach regionalnych w województwie, a także wykonawców kursów łączących sąsiednie województwa.

Urząd marszałkowski publikuje listę tras, po których kursować mają pociągi operatora, który wygra przetarg. Chodzi o relacje:

• Zielona Góra Gł. – Zbąszynek – Gorzów Wlkp.
• Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż – Poznań Gł.
• Zielona Góra Gł. – Rzepin – Kostrzyn – Szczecin Gł.
• Zielona Góra Gł. – Nowa Sól – Głogów – Wrocław Gł.
• Zbąszynek – Świebodzin – Rzepin
• Zielona Góra Gł. – Rzepin – Frankfurt Oder
• Nowa Sól – Zielona Góra – Zbąszynek – Poznań Gł.
• Zielona Góra – Żary – Żagań Węgliniec – Zgorzelec Görlitz Jelenia Góra
• Żary – Legnica –Wrocław
• Żagań – Forst Lausitz
• Leszno – Wschowa – Głogów – Żagań/Zielona Góra

Urzędnicy zaznaczają, że ze względu na tranzytowy przebieg linii kolejowej nr 351, gdzie uruchamiane są pociągi w relacjach Świnoujście – Szczecin – Poznań, przewozy na tej linii organizowane będą po dokonaniu stosownych uzgodnień pomiędzy województwami, przez które przebiega linia.

– W przypadku podjęcia decyzji o rozszerzeniu sieci połączeń kolejowych, przedmiot zamówienia może zostać rozszerzony o wykonywanie pasażerskich przewozów kolejowych na innych liniach (…), tj. Zielona Góra Gł. – Gubin – Guben oraz Rzepin – Sulęcin – Międzyrzecz – informuje urząd.

Na wszystkich liniach wzmiankowanych w ogłoszeniu kursują obecnie Przewozy Regionalne. Czy do przetargu mogą przystąpić inne podmioty? Wydaje się, że będzie to trudne, ponieważ 5-letnia umowa raczej nie skłoni operatora z zewnątrz do zakupu taboru i przygotowania zaplecza technicznego i załóg, zwłaszcza, że przetarg prawdopodobnie nie zostanie podzielony na zadania. Z drugiej strony przetarg jest z pewnością sytuacją, kiedy dotychczasowy operator będzie musiał przedstawił ofertę, szacując koszty działania w presji przed konkurencją. To być może pozwoli na obniżenie kosztów usługi bądź poprawę jej funkcjonowania. Z tym że w lubuskim, zwłaszcza jeśli chodzi o trakcję spalinową, bywało źle.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubuskie (385)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubuskie (385)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5