Ferrovie Appulo Lucane – kolej wąskotorowa operująca we włoskiej Apulii, zakupi kolejne zespoły trakcyjne. Będą mogły poruszać się z prędkością 120 km/h.
FAL kupi od Stadlera cztery trójczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne przystosowane do poruszania się po sieci kolejowej zarządcy z torami o szerokości 950 mm. Pojazdy będą częściowo niskopodłogowe. Równa podłoga bez stopni obejmie 50% długości pojazdu, każdy z pociągów będzie długi na 52,5 m. Szkielet pojazdów zostanie wykonany z aluminium, aby obniżyć zużycie wąskiego toru. Mają pomieścić do 306 pasażerów, z których połowa zajmie miejsca na fotelach.
Podobne pociągi FAL, którego główna baza znajduje się w Bari, kupił już od Stadlera w 2013 roku w wersji dwu- i trójczłonowej (te krótsze pozbawione są toalet) w liczbie łącznie 17 sztuk. Po remoncie infrastruktury głównie na linii do Matery potrzebne są dłuższe jednostki, które do tego łączy się w pary, by pomieściły więcej pasażerów. Zwłaszcza w sezonie letnim sporo jest w nich turystów, chcących zobaczyć miasto znajdujące się na liście Unesco.
Obecny kontrakt przewiduje możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejne 4 spalinowe zespoły trakcyjne.
Przypomnijmy, że wąskotorowe
spalinowe pojazdy Vulcano wyprodukował dla Kolei Enteńskiej także polski Newag. Te jednostki trakcyjne nie są jednak niskopodłogowe.