Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wkrótce Warszawa zyska nowy przystanek kolejowy – Warszawa Stalowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wkrótce Warszawa zyska nowy przystanek kolejowy – Warszawa Stalowa
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z Torpolem umowę na zaprojektowanie i modernizacji odcinka pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Rembertowem. W projekcie znalazła się także budowa nowego przystanku na Warszawskim Węźle Kolejowym – Warszawa Stalowa. Dzięki kolejnej umowie udało się w tym roku zakontraktować kolejarzom już 14,7 mld zł z KPK.

Najważniejsza z punktu widzenia mieszkańców stolicy będzie budowa dwuperonowego przystanku osobowego Warszawa Stalowa wraz z przejściami podziemnymi. Powstanie on w pobliżu wiaduktu kolejowego nad ulicą Radzymińską, na torach łączących Rembertów z Warszawą Gdańską.

Zatrzymywać się na nim będą m.in. pociągi Kolei Mazowieckich wyjeżdżające z Warszawy Wschodniej w kierunku Legionowa, Modlina i Nasielska. Przystanek zostanie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach przemieszczania się. W pobliżu nowego przystanku powstanie nowa stacja metra drugiej linii – Szwedzka. Nie będą one jednak ze sobą zintegrowane i dzielić je będzie około 400 metrów. Więcej o przyszłej inwestycji pisaliśmy w oddzielnym tekście.

Lepsza oferta kolei

Prace obejmą również przebudowę stacji w Sulejówku Miłosnej, Mińsku Mazowieckim, Dębem Wielkim i w Rembertowie. Zakres planowanych robót zakłada jak największe efekty – m.in. zwiększenie przepustowości linii kolejowych, przy maksymalnym ograniczeniu utrudnień w ruchu kolejowym. Budowa ma trwać na przestrzeni 2018-2019 roku.

– To ważna inwestycja dla aglomeracji warszawskiej – ocenia Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury i budownictwa. – Dzięki przebudowie odcinka między Warszawą Gdańską a Warszawą Rembertowem mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do kolei, a także w dłuższej perspektywie, dogodną komunikację z metrem, które jest w tej chwili jest budowane. Warszawa ma problemy z korkami, dlatego dobra oferta komunikacyjna transportu zbiorowego pomoże miastu lepiej funkcjonować – podkreśla Bittel.

– Linia ta ma olbrzymie znaczenie w ruchu nie tylko regionalnym, ale także ponadregionalnym. To jest łącznik między linią 2 i 3 na jednej z ważniejszych magistrali kolejowych na linii E20 – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK. – Dzisiejsza umowa wprawdzie przewiduje projektowanie i budowanie, ale większość umów, które podpisywaliśmy w tym roku, przewidują budowanie. Skutkuje to dynamicznym wprowadzaniem wykonawców na budowę. Udało nam się już zakontraktować w tym roku 14,7 mld zł – podkreśla Bresch.

Przebudowa 11 km torów

Inwestycja warta jest 126 mln zł. W założeniach zarządcy infrastruktury, zwiększy ona także możliwości kolei. Nowe urządzenia i wyremontowane tory stworzą warunki do przejazdu większej liczby pociągów. Przebudowanych zostanie 11 km torów pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Rembertowem. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Wyremontowane będą dwa wiadukty kolejowe: nad ulicą Instytutową i Staniewicką. Na stacji Warszawa Wschodnia Towarowa wybudowana zostanie nowa nastawnia. Montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz 54 nowych rozjazdów zapewni lepsze warunki jazdy pociągów.

Planowane jest także wybudowanie przejścia podziemnego przy ulicy Starzyńskiegio, na wysokości ul. Namysłowskiej. Zapewni ono dojście do cmentarza cholerycznego. W 2012 roku, podczas prac modernizacyjnych linii Warszawa – Gdańsk, kolejarze oraz wykonawcy wyremontowali cmentarz położony pomiędzy trzema liniami kolejowymi. Dzięki zaplanowanym pracom dostęp do nekropoli będzie wygodny i bezpieczny. Inwestycja planowana jest do realizacji na 26 miesięcy od podpisania umowy – do października 2019 roku. Roboty rozpoczną się w drugiej połowie 2018 roku, bez wstrzymywania ruchu pociągów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5