Partnerzy serwisu:
Biznes

Wiesław Nowak: Rok 2016 nie był dla kolejowych inwestycji najlepszy (film)

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
06-12-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Spośród przedstawicieli wykonawców napraw i modernizacji infrastruktury kolejowej, rzadko można natknąć się na tych, którzy są zadowoleni z liczby zleceń otrzymanych w roku 2016 z PKP PLK. Nowych przetargów ogłaszanych przez kolejową spółkę było niewiele lub opiewały na niewielkie sumy.

Dopiero końcówka roku zmieniła ten stan rzeczy. Zapowiedź ogłoszenia przetargu na budowę tunelu pod Łodzią i przetarg na prace na linii nr 1 sprawiły, że wśród prezesów dużych infrastrukturalnych spółek zapanowała atmosfera umiarkowanego optymizmu.

– Trudno się temu dziwić, ponieważ rok 2016 dla wykonawców infrastruktury nie był dobrym rokiem. Większość zadań, które realizujemy, to zadania z poprzedniej perspektywy i niewielkie prace z obecnej, stąd firmy wykonawcze pracują raczej na pół gwizdka – powiedział Wiesław Nowak, prezes zarządu ZUE. – Jeżeli jednak przeanalizujemy sytuację pod kątem tego, co będzie się działo w roku 2017, 2018 i 2019, to możemy mówić o ożywieniu na rynku, ponieważ PKP PLK zintensyfikowało działania dotyczące ogłaszania nowych konkursów ofert – dodaje.

Zmiany na lepsze

Zgodnie z zapowiedzią prezesa PKP PLK Ireneusza Merchela, w całym 2016 roku PKP PLK ogłosi przetargi na łączną sumę 9,2 mld zł, z czego większość została lub zostanie ogłoszona właśnie w drugim kwartale.

– PLK, ku naszemu zadowoleniu, podejmuje też pewne działania, na które patrzę z przychylnością. Chodzi np. o zapowiedź zakupu materiałów budowlanych przez zarządcę infrastruktury, która po pierwsze wpłynie pozytywnie na rynek wykonawców tych materiałów, a po drugie pomoże wykonawcom w realizacji inwestycji. Cieszy również zapowiedź wypłacania zaliczek do 10% wartości kontraktu. Na forum wykonawców i PKP PLK rozmawiamy także o ujednoliceniu katalogu kar dla wykonawców. Obecnie ich wachlarz jest bardzo szeroki, a decyzje w sprawie ich nałożenia niezwykle dowolne – mówił niedawno prezes ZUE, oceniając prace zarządcy infrastruktury.

ZUE z nowymi kontraktami

W ostatnim kwartale roku ZUE podpisało umowy na wykonanie prac przy dwóch odcinkach linii kolejowych: w Medyce i na szlaku pomiędzy Ostrowitem i Jamelnikiem. Spółka ma też spore szanse na realizacje prac (w konsorcjum z PORR) przy linii tramwajowej do Górki Narodowej w Krakowie, o czym więcej piszemy tutaj.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5