Przewozy Regionalne zdecydowały już, do jakich województw trafi nowy tabor w postaci siedmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych produkowanych przez Newag i Pesę.
W barwach PolRegio pojedzie siedem nowych pojazdów. Trzy z nich to będące w zaawansowanej fazie produkcji
czteroczłonowe Impulsy z Newagu, kolejne cztery dwuczłonowe ezt produkuje bydgoska Pesa, z których pierwsze są w zabudowie końcowej. Więcej na temat wygranego przez producentów przetargu piszemy
tutaj.
– Zdecydowaliśmy, że czteroczłonowe Impulsy trafią do Wielkopolski, gdzie kontrakt z województwem narzuca na nas wycofanie niezmodernizowanego taboru w postaci starych pociągów EN57. Natomiast cztery nowe, dwuczłonowe Elfy pojadą w regionie gdzie są produkowane, to znaczy w województwie kujawsko-pomorskim – powiedział w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski.
Wbrew prognozom, nowy tabor elektryczny nie trafi więc do Pomorskiego, gdzie pasażerowie na liniach „pod drutem”, mimo przeprowadzonej ich modernizacji, jeżdżą często archaicznymi EN57.
– Tam, latem 2018 roku skierujemy dwa z 36 modernizowanych właśnie
do wysokiego standardu EN57. Będzie tam jeździł także jeden z
modernizowanych ED72. Przypomnę, ze w tym roku na Pomorzu rozpoczęły prace
Linki w naszych barwach – najnowocześniejsze pojazdy spalinowe w Polsce – powiedział prezes PR.
PolRegio odebrały na razie 8 z 36 EN57ALc, modernizowanych w ZNTK Mińsk Mazowiecki.