Bardzo wielu chętnych chce zbudować dla PKP PLK kompleksowy system informacji pasażerskiej. To projekt, którego nie udało się zrealizować w poprzedniej perspektywie unijnej.
Zbiorcze zestawienie wniosków konsorcjów, które ubiegają się o dopuszczenie do konkursu ofert PKP PLK upubliczniło 3 września. W styczniu 2018 r., po zapoznaniu się z proponowanymi rozwiązaniami technicznymi, PKP PLK zaprosi 5 wybranych oferentów do składania ofert w olbrzymim przetargu, wartym ponad 420 mln zł netto (i to bez zadań dodatkowych). Wybór oferty i podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowano na następną wiosnę.
Przetargiem zainteresowane są m.in. firmy chińskie. To: konsorcjum Dahua Technology Poland i kilku spółek Zhejiang Dahua, a także (osobna oferta) spółka o niezwykle długiej nazwie: Beijing National Railway Research & Design Institute of Signal & Communication Group. W kolejce do zamówienia stoją także konsorcja:
• NDI z kilkoma spółkami podległymi,
• S&T Services Poland z Rail-Mil Computers i Alumbrados Viarios Socedad Anonima,
• Gulermak ze Sprint SA,
• PKP Utrzymanie z KZŁ Bydgoszcz, Almaviva, Aitek i Exatel SA
• Introl-Energomontaż z Qumakiem, IB Systems, Smart in i European Security Trading Polska
• MAXTO z Comarch Polska, Comp, Dysten, UAB „FIMA” i Intergrated Solutions
• Asseco Data Systems z Asseco Poland i fińską Teleste Corporation
• Trakcja PRKiI z Funwerk Systems i TK Telekom
• Konsorcjum spółek skupionych wokół Aldesa Construciones
Zadaniem podstawowym jest zaprojektowanie, zainstalowanie i uruchomienie na dworcach należących do PKP SA i peronach PKP PLK systemów informacji wizyjnej (elektroniczne wyświetlacze peronowe, infokioski, tablice z listą odjazdów i przyjazdów) i głosowej, a także systemów megafonowych, zegarów i monitoringu wraz z jego sterowniami. Chodzi także o demontaż starych istniejących urządzeń, prezentujących różną kulturę techniczną, różnych producentów.
Więcej na temat inwestycji można przeczytać w tekście
"Drugie podejście PKP PLK: Rusza wielki przetarg na informację pasażerską".