Skład międzynarodowego pociągu z Warszawy do stolic Czech, Austrii i Węgier wydłuży się łącznie o cztery wagony. Dwa z nich pojadą z Krakowa do Budapesztu, dwa – z Warszawy do Bogumina. Te ostatnie włączane będą w dni szczytowe, dzięki czemu podróż na polskim odcinku krajowym ma stać się bardziej komfortowa.
Podróże popularnym także po
grudniowej zmianie trasy międzynarodowym pociągiem IC „Chopin” z Warszawy do Pragi, Wiednia i Budapesztu powinny niebawem stać się nieco wygodniejsze. PKP Intercity potwierdza bowiem informacje o zwiększeniu podaży miejsc na polskim odcinku krajowym, na którym frekwencja jest najwyższa. Dodatkowe wagony włączane będą do składu jedynie w dni szczytów komunikacyjnych i dojadą do pierwszej stacji, na której zaplanowano handlowy postój, za polsko-czeską granicą.
Tylko część miejsc pojawi się w systemie rezerwacji – W składzie pociągu IC „Chopin” od 15 czerwca w piątki i niedziele z Warszawy oraz w poniedziałki i soboty z Bogumina (cz. Bohumín) będą kursować dwa dodatkowe wagony drugiej klasy – mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. – Włączenie dodatkowych wagonów wynika z większego zapotrzebowania pasażerów na przewóz w tej relacji właśnie we wskazane dni tygodnia – tłumaczy. Nie na wszystkie miejsca będzie można jednak kupić bilet z tzw. miejscówką.
– Jeden z wagonów będzie w sprzedaży [w systemie rezerwacyjnym – dop. kf], drugi zaś będzie udostępniony dla pasażerów z miejscówką bez wskazania miejsca siedzącego – stwierdza przedstawicielka przewoźnika. Nie będzie to jedyny wagon, na który nie są wystawiane rezerwacje na odcinku krajowym. Rezerwacje w wagonie z miejscami siedzącymi do Pragi wydawane są bowiem jedynie podróżnym z biletami w relacjach międzynarodowych.
Dodatkowe miejsca także w kuszetkach na Węgry – W przypadku pozostania wolnych miejsc w wagonie tym mogą podróżować pasażerowie z miejscówką bez wskazania miejsca siedzącego – zapewnia przy tym nasza rozmówczyni. Przypomina także, że do stolicy Czech kursuje obecnie tzw. sliperetka – wagon z fotelami umożliwiającymi jazdę w pozycji półleżącej. Ceny biletów pozostają takie same jak w dowolnym innym wagonie klasy drugiej.
Skład „Chopina” niebawem wydłuży się dodatkowo na odcinku z Krakowa w stronę granicy. – W okresie wakacji będą kursowały codziennie dwa wagony z miejscami do leżenia w relacji Kraków – Budapeszt – Kraków – zapowiada Agnieszka Serbeńska. Bez zmian kursować będą wagony relacji Warszawa – Budapeszt, Warszawa – Praga i Warszawa – Wiedeń, w każdej części wagon klasy drugiej, wagon sypialny i kuszetka. W grudniu zeszłego roku trasa pociągu została zmieniona i zamiast przez Katowice kursuje on nieco okrężnie przez Kraków. Jego popularność wynika w dużej mierze z bardzo dobrego czasu przejazdu pomiędzy Krakowem a Warszawą przy
o wiele niższej cenie biletu niż w pociągach kategorii EIP.