Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warszawa: Remont pawilonów na dworcu Śródmieście

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Warszawa: Remont pawilonów na dworcu Śródmieście
Pawilony wejściowe dworca Warszawa Śródmieście przechodzą teraz remont. Odpadające płyty zostaną oczyszczone i przyspojone do ściany za pomocą stalowych śrub. Nie wiadomo, kiedy remontu doczeka się podziemna część obiektu.

Pawilony wejściowe dworca Śródmieście od kilku miesięcy były odgrodzone, a nad wejściami ustawiono drewniane daszki. Przyczyną były odpadające płyty na elewacji. Teraz pojawiły się rusztowania. – Obecnie prowadzimy prace konserwacyjne na elewacji dworca. Zakres robót obejmuje czyszczenie kamiennych okładzin elewacji, montaż odspojonych płyt elewacyjnych oraz zakotwienie wszystkich płyt do ścian – mówi Aleksandra Dąbek z Biura Prasowego PKP SA. Płyty te będą przyspojone za pomocą stalowych śrub – tak, jak przy wejściach na peron środkowy.

Nie wiadomo, kiedy modernizacji doczeka się podziemna część dworca. – Remont pawilonów nie jest związany z przebudową dworca. Obecnie prowadzone są analizy dot. jego ewentualnej modernizacji – podkreśla Dąbek. W przyszłym roku rozbudowane mają być systemy informacji i monitoringu.

Pawilony wejściowe, nawiązujące w stylu do Pałacu Kultury i Nauki, powstały w połowie lat 50. Podziemną część dworca oddano na początku lat 60. Mocno zaniedbywany na przestrzeni lat obiekt stracił wiele pierwotnych i ciekawych cech wystroju – wyłączono bądź zdemontowano część oświetlenia (między kolumnami, pod peronem i w rejonie mozaik), zamknięto poczekalnie, zabudowano peron kioskami, zasłonięto część mozaik.

Na przełomie 2006 i 2007 r. dworzec, w trakcie remontu tunelu średnicowego, został odświeżony. Wyczyszczono część ścian, posadzek i podwieszanych żyletek, zmieniono formę oświetlenia w holach kasowych oraz obicie kolumn na peronie, ścianą zostały obudowane zejścia do zamkniętego przejścia podziemnego po środku peronów, wymieniono drzwi wejściowe. Na przestrzeni ostatnich kilku lat zamontowano dodatkowe oświetlenie na peronie i wybudowano windę na peron środkowy. W listopadzie br. zakończył się natomiast montaż guzków na krawędziach peronu (znowu w niewłaściwym miejscu), wymieniono też tablice informacyjne, unifikując je z innymi, które można spotkać na warszawskich dworcach (teraz są granatowe). Obiekt, w związku z zaniedbaniami w utrzymaniu, nadal nie prezentuje się najlepiej.

Ewentualna budowa podziemnego przejścia do stacji Centrum jest też odległą perspektywą. Jego realizacja uzależniona jest od zagospodarowania okolic plac Defilad. W tej kwestii na razie wiele się nie dzieje – zagospodarowanie blokowane jest przez nierozwiązanie problemy z reprywatyzacją oraz brak własności warstwowej.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Jakub Lewicki 03 stycznia 2021

Cztery tory na Dworcu Śródmieście. Korytarz do metra tylko do patelni?

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Jakub Lewicki 03 stycznia 2021

Cztery tory na Dworcu Śródmieście. Korytarz do metra tylko do patelni?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5