Oferta konsorcjum Budimeksu, Strabagu i ZUE została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na modernizację linii obwodowych w Warszawie prowadzących z Woli do Dworca Gdańskiego.
Niemal równo rok temu PKP PLK
ogłosiła przetarg na II etap modernizacji linii obwodowych w Warszawie. W ramach prac na liniach nr 20 i 508 prowadzących od stacji Warszawa Gdańska do stacji Warszawa Zachodnia i Warszawa Gołąbki do 2018 r. powstaną dwa nowe przystanki oraz węzeł przesiadkowy z II linią metra. To kolejny etap wielkiej przebudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego. Więcej na temat inwestycji
można przeczytać tutaj.
Przetarg był dwuetapowy i podobnie jak pozostałe postępowania ogłoszone w ostatnim kwartale ubiegłego roku w ramach tzw. Wielkiej Ofensywy,
utknął na długie miesiące. Dopiero niedawno głoszono oferty złożone w wartym do pół miliarda złotych postępowaniu na
modernizację linii na Górnym Śląsku.
Teraz udało się wybrać wykonawcę jednego z mniejszych przetargów – właśnie na modernizację linii obwodowej. Wpłynęło w sumie osiem ofert, a najniższą cenę zaproponowało Konsorcjum Track Tecu, Swetelsky Rail, Infrakol, Leonhard Weiss i Intopu (195 739 304,35 zł brutto). PLK wykluczyła jednak tę ofertę z przetargu, dlatego jako najkorzystniejszą wybrano droższą o mniej niż milion złotych ofertę konsorcjum Budimeksu, Strabagu i ZUE (196 431 000 zł brutto).
Oferty złożyły też: Torpol, Trakcja PRKiI i Comsa; Porr, Astaldi z Polwar i PNUIK oraz Vias z Tesca i Electren. W przetargu były dwa kryteria pozacenowe – okres gwarancji i termin realizacji – ale wszystkie oferty były identyczne w tym zakresie. Zgodnie z ofertą złożoną przez konsorcjum, zadanie ma zostać wykonane w terminie 26 miesięcy od daty podpisania umowy.
W sierpniu zakończył się pierwszy etap prac na linii obwodowej – na stacji Warszawa Gdańska. Oprócz nowego peronu i dobudowy torów, zmodernizowane zostały także dwa obiekty inżynieryjne.
Piszemy o tym tutaj.