NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

Wars z PKP Intercity do końca rozkładu

| Jakub Madrjas 16.02.2017 0

Wars z PKP Intercity do końca rozkładu
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Dość długo trwał okres świadczenia usług w wagonach sypialnych i gastronomicznych na mocy umów krótkoterminowych. Spółkom Wars i PKP Intercity udało się już jednak podpisać pierwszą z umów na okres do końca obowiązywania rozkładu jazdy.
W ubiegłym roku pisaliśmy o obawach pracowników Warsu związanych z krótkoterminowymi umowami na usługi, które wykonuje ta należąca do PKP Intercity i Skarbu Państwa spółka. Chodzi o obsługę wagonów gastronomicznych i sypialnych PKP IC. Problem powrócił na przełomie roku – PKP Intercity podpisało umowy na świadczenie usług w wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia na okres od 11 grudnia 2016 r. do 12 lutego 2017 r., a dla usług świadczonych w wagonach gastronomicznych – od 11 grudnia 2016 r. do 1 marca 2017 r.

Umowy podpisano na krótki okres i bez przetargu, ponieważ – jak poinformowano w obowiązkowych ogłoszeniach w Dzienniku Urzędowym UE – zaszły okoliczności, których przewoźnik nie mógł przewidzieć. Chodzi o opóźnienie wykonania napraw wagonów restauracyjnych, o którym pisaliśmy tutaj, a także późne dostarczenie przez PKP PLK danych analitycznych potrzebnych do opracowania rozkładu jazdy, a co za tym idzie – przygotowania planu zapotrzebowania na usługi.

PKP Intercity po podpisaniu krótkoterminowych umów ogłosiło postępowania na wykonywanie usług w wagonach gastronomicznych i sypialnych do końca obowiązywania tegorocznego rozkładu jazdy. Oba wygrał Wars. Jak informuje „Rynek Kolejowy” rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak, umowa na świadczenie usług w wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia została już podpisana i weszła w życie od 13 lutego. – W przypadku umowy na świadczenie usług gastronomicznych, wciąż oczekujemy na jej podpisanie, które powinno nastąpić jeszcze w tym miesiącu – zapewnia rzecznik.



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (336)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (336)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS