Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wagonów restauracyjnych raczej nie zabraknie. Gorzej z sypialnymi i kuszetkami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-03-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wagonów restauracyjnych raczej nie zabraknie. Gorzej z sypialnymi i kuszetkami
Fot. Michał Szymajda, RKW sezonie letnim wagonów sypialnych może być zbyt mało
Wagony restauracyjne, które PKP Intercity odbiera właśnie z Pesy po modernizacji, sprawią, że skończy się problem ich braku w pociągach kategorii EIC. Ale kuszetek i wagonów sypialnych podczas sezonu znowu będzie zbyt mało.

– 13 sztuk wagonów restauracyjnych, które właśnie odbieramy z Pesy, zabezpieczy nam potrzeby bieżące. Myślę, że w okresie wakacyjnym nie będzie dochodzić do sytuacji, w której zabraknie ich w pociągach EIC – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Jarosław Oniszczuk, odpowiadający za eksploatację członek zarządu PKP Intercity.

Na początku czerwca 2016 roku w naszym raporcie wskazywaliśmy na problemy z odpowiednią liczbą wagonów z miejscami do leżenia. Z tego powodu PKP Intercity wycofało się wówczas z oferty „tania kuszetka”. Po prawie roku zapytaliśmy Jarosława Oniszczuka o ilostan wagonów sypialnych i kuszetek pozostających do dyspozycji przewoźnika przed sezonem letnim 2017.

– Liczba kuszetek jeszcze się nie zwiększy. Przyznaję, że zarówno kuszetek jak i wagonów sypialnych powinniśmy mieć do dyspozycji więcej. Obecnie mamy jednak do czynienia z dużym wzrostem liczby pasażerów i dlatego największy nacisk kładziemy na naprawy, modernizację i zakup nowych wagonów 2. i 1. klasy, aby zabezpieczyć najpilniejsze potrzeby spółki – powiedział, odpowiedzialny za eksploatacje członek zarządu PKP IC.

Jarosław Oniszczuk potwierdził, że spółka określiła już wstępnie trasy, na których pojadą wagony kupowane i modernizowane częściowo z funduszy unijnych w następnych latach (o planach inwestycyjnych PKP Intercity piszemy tutaj). Na razie trasy nie zostaną ujawnione, ale nie jest tajemnicą, że będą to te linie, na których pasażerowie najbardziej utyskują na stan wagonów, a więc np. Szczecin – Olsztyn, Warszawa – Lublin – Rzeszów, czy Warszawa – Toruń – Bydgoszcz (na tej trasie zmniejszyła się liczba nowoczesnych Flirtów). Spółka ze środków własnych kupi też wagony na 200 km/h, które znajdą się w składach ekspresów kursujących po CMK i pociągów międzynarodowych.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5