Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wagony coraz młodsze. Zestawienie taboru w 2016 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wagony coraz młodsze. Zestawienie taboru w 2016 roku
fot. Martyn Janduła
Przewoźnicy towarowi zwiększyli liczbę posiadanych lokomotyw i wagonów. Odwrotny trend dało się zauważyć w 2016 roku u przewoźników pasażerskich - ci pozbywali się najstarszego taboru. Średni wiek wagonu pasażerskiego w 2016 roku wyniósł 24,8 roku. To wynik o dwa lata niższy w porównaniu z rokiem 2015.

Przewoźnicy pasażerscy w 2016 roku zmniejszyli liczbę taboru znajdującego się w ich dyspozycji. Wycofywali ze stanu głównie nieużywane od lat zespoły trakcyjne i wagony, których naprawa byłaby nieopłacalna. Wliczono tu również wagony wchodzących w skład spalinowych i elektrycznych zespołów trakcyjnych, posiadających więcej niż jeden człon. Spadek ich liczby związany był głównie z wycofaniem części najbardziej popularnych składów EN57 (81 szt.) oraz ze sprzedażą części wagonów.

Średni wiek wagonów pasażerskich (w tym członów spalinowych i elektrycznych zespołów trakcyjnych) w 2016 wyniósł 24,8 roku (26,8 w 2015 roku). Dla samych elektrycznych zespołów trakcyjnych było to 27,6 roku (względem 28,8 lat w 2015 roku). Spadek średniego wieku wagonów związany był z coraz większym udziałem członów elektrycznych zespołów trakcyjnych: w 2012 roku stanowiły nieco ponad 50%, by w 2016 wynieść prawie 60%. W przypadku wagonów nie stanowiących części zespołów trakcyjnych średni wiek wyniósł 28,5 roku.

Inną tendencję można było zaobserwować w 2016 roku wśród przewoźników towarowych. Wzrosła liczba zarówno lokomotyw (o 95), jak i wagonów (o 693). Taki wzrost związany był głównie z pozyskaniem taboru przez przewoźników spoza grupy PKP. Spółki grupy PKP najczęściej pozbywały się wagonów i lokomotyw . Średni wiek lokomotyw na koniec 2016 r. wyniósł 36,1 roku (35,9 w roku 2015), a wagonów 30,2 roku (wartość wzrosła o 1,1 w porównaniu z 2015 rokiem).

Szczegółowe dane na temat taboru można znaleźć w dokumencie „Sprawozdanie z funkcjonowania rynku transportu kolejowego w 2016 r.


Mat. UTK
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5