Tylko jeden podmiot zgłosił się do wykonania napraw poziomu P3 i P4 23 wagonów należących do PKP Intercity. To Wagon Opole, który w przetargu wystartował wraz z firmą Trinites Polska (słowacki oddział tej spółki odpowiada m.in. za produkcję zestawów kołowych). Naprawi on jednak tylko dziewięć wagonów.
PKP Intercity chce wysłać do naprawy 9 wagonów restauracyjnych o oznaczeniu 113Aa (naprawa poziomu P4), 1 wagon pasażerski z aneksem barowym 155A, 2 wagony restauracyjne (z dopuszczeniem do prędkości 200 km/h) typu 406A, 6 wagonów drugiej klasy Z2B oraz 5 wagonów bezprzedziałowych 2 klasy typu 154A. Wszystkie zadania konsorcjum Wagon Opole i Trinites wyceniło na łącznie prawie 9 mln zł brutto.
Wykonawca wyłoniony w drodze przetargu musi zapewnić wykonanie P4 wagonów 113Aa w 30 dni, a dla pozostałych: P3 w 14 dni, P4 w 34 dni.
Na targach Trako PKP Intercity zaprezentowało nową strategię
taborową. Z kolei FPS H. Cegielski pochwaliła się, że wykona dla PKP Intercity 55 zupełnie nowych wagonów z dopuszczeniami do ruchu w Niemczech. Więcej na ten temat można przeczytać
tutaj.
Aktualizacja (7 grudnia):PKP Intercity po dwóch miesiącach od otwarcia ofert poinformowało, że unieważnia cztery z pięciu części postępowania ze względu na przekroczony kosztorys. Oferta Wagon Opole została zaakceptowana tylko w zakresie naprawy poziomu P4 9 wagonów restauracyjnych.