European Locomotive Leasing (ELL) – długoterminowy dostawca lokomotyw elektrycznych, zamówił kolejne osiem lokomotyw typu Vectron w Siemensie. Wraz z tym zamówieniem Siemens sprzedał już ponad 500 Vectronów w Europie.
ELL jest obecnie największym klientem, który posiada lokomotywy Vectron. Lokomotywy charakteryzują się maksymalną mocą 6,4 MW i potrafią rozwinąć prędkość 200 km/h. Spółka ELL będzie oddawała lokomotywy w leasing czeskiej spółce České Dráhy, do użytkowania w przewozach pasażerskich na linii Praga – Berlin. Wliczając to zamówienie, firma Siemens sprzedała już 507 lokomotyw elektrycznych, które poruszają się po europejskich szlakach kolejowych.
– Taki wynik to kamień milowy europejskiego sukcesu lokomotyw Vectron. W ciągu pięciu lat do naszej wszechstronnej platformy przekonało się aż 31 spółek kolejowych z 14 krajów – powiedział Jochen Eickholt, dyrektor branży Mobility w Siemens AG.
Lokomotywy Siemensa są używane zarówno do przewozów towarowych, jak i pasażerskich. Pierwsza lokomotywa Vectron została dostarczona w roku 2012. Podczas prac projektowych położono nacisk na ponadczasowy projekt, bezpieczeństwo, troskę o środowisko naturalne, a także modułowość lokomotyw.
Vectron w wersji elektrycznej, zasilany jest z sieci prądu przemiennego lub stałego, jak również w wersji wielosystemowej, dostosowanej do pracy z mocą 5,2 MW, 5,6 MW oraz 6,4 MW. Razem z docelowym systemem kontroli pociągu charakterystycznym dla danego kraju, lokomotywy zostały wyposażone w najnowszy Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Zamówione lokomotywy powstają w zakładach produkcyjnych firmy Siemens w Monachium-Allach.
Mat. SiemensFlota Vectron, jak dotąd, pokonała ponad 75 milionów kilometrów tras. Lokomotywy obecnie posiadają certyfikaty do służby na trasach kolejowych aż w 17 krajach, wśród nich znajdują się Austria, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Niemcy, Węgry, Włochy, Norwegia, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Szwajcaria i Turcja.