NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

voestalpine na linii CMK

| inf. prasowa 01.02.2017 2

voestalpine na linii CMK
Fot. Voestalpine
Firma voestalpine Railway Systems Polska – do niedawna VAE Polska – uzyskała zamówienia na dostawy w roku 2017 swoich najnowocześniejszych produktów – rozjazdów do dużych prędkości z ruchomym dziobem i systemem przestawiania, ryglowania i kontroli Hydrostar® na linię CMK.
Zamówienia dotyczą trzech lokalizacji: Olszamowice, Włoszczowa i Pilichowice. Na stacji Olszamowice we współpracy z firmą Budimex zostaną wbudowane 4 rozjazdy typu 60E1 500 1:12 HBS/HB oraz 4 rozjazdy typu 60E1 1200 1:18,5 HB/HB. Na posterunku Pilichowice we współpracy z firmą PORR zostaną wbudowane 4 rozjazdy typu 60E1 500 1:12 HBS/HB. Na stacji Włoszczowa, modernizowanej przez firmę PRKiI, zostanie uruchomiony jeden rozjazd typu 60E1 1200 1:18,5 HBS/HB.

Wszystkie rozjazdy przystosowane do współpracy z systemem Ebilock będą zgodnie z wymaganiami inwestora dostarczone do miejsca wbudowania w stanie zmontowanym w trzech blokach – blok krzyżownicy, zwrotnicy i szyn łączących – wraz z podrozjazdnicami i systemem Hydrostar zamontowanym na przęsłach rozjazdowych o wadze łącznej do 30 ton. Dostawa nastąpi specjalistycznymi wagonami Tilt Waggon z wytwórni voestalpine Weichensysteme z siedzibą w Zeltwegu.

Rozjazdy voestalpine w dostarczanej konfiguracji umożliwiają prowadzenie ruchu kolejowego z prędkością maksymalną 350 km/h. Dodatkowo cechuje je podwyższona trwałość elementów tocznych wykonanych ze stali R350 HT oraz bezobsługowy system Hydrostar o podwyższonych parametrach bezpieczeństwa, ten sam, który zastosowano na rozjazdach w tunelu Gotarda.

Hydrauliczny, nierozpruwalny system przestawiania, ryglowania i kontroli Hydrostar zapewniający w pełni synchroniczne przestawianie zwrotnic w przeciwieństwie do systemów wielonapędowych pozwala na wydłużenie cyklu przeglądów eksploatacyjnych do 6-ciu miesięcy w przeciwieństwie do powszechnie stosowanej procedury 2-miesięcznej w odniesieniu do produktów standardowych.
W przypadku awarii przewodów hydraulicznych, napędu lub siłowników rozjazd pozostaje w stanie zaryglowanym z wymaganą siłą trzymania, zapewniającą bezpieczny przejazd pociągów.
Rozjazdy w trybie awaryjnym, w przypadku awarii napędu, jedna osoba może przestawić w czasie poniżej 4 minut.

Dedykowane pociągi będą transportowały każdorazowo od 4 do 5 kompletnych rozjazdów na plac budowy, a następnie bloki rozjazdowe zostaną ułożone na przygotowanej podbudowie, zespawane w tor, osypane tłuczniem i podłączone do systemu sterowania.

Dostarczone przez firmę w roku 2016 cztery rozjazdy 60E1 1200 1:18,5 HBS/HB zostały zabudowane i uruchomione w ciągu 6 dni od chwili podstawieniu składu z przęsłami rozjazdowymi do miejsca budowy. W okresie pięcioletniej gwarancji jakiej udziela producent, rozjazdy będą serwisowane i przeglądane cyklicznie przez przeszkolonych specjalistów firmy voestalpine Signaling Sopot (dawniej voestalpine TENS) , zapewniającej również dostępność serwisu i napraw na terenie Polski.

Około dziesięcioletnia historia eksploatacji sytemu Hydrostar w Polsce wykazała jego dużą podatność eksploatacyjną i całkowity brak awaryjności w tym okresie. voestalpine sprawnie wywiązywało się ze zobowiązań w po uszkodzeniu dużych części rozjazdowych, dostarczając je w trybie awaryjnym z wytwórni w Austrii.

Po zakończeniu wyżej wymienionych inwestycji, rozjazdy voestalpine do dużych prędkości będą obsługiwały ruch pociągów z częstotliwością około 130 składów na dobę w pięciu lokalizacjach na linii CMK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

CMK (0)
Voestalpine (0)

Więcej z regionu:

CMK (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

CMK (0)
Voestalpine (0)

Wiecej z regionu:

CMK (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS