Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Vectron odporny na Finlandię

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Vectron odporny na Finlandię
fot. WU
Podczas targów Innotrans w Berlinie Siemens pokazywał jeden ze swoich czołowych produktów – wielosystemową lokomotywę Vectron. Tym razem w wersji dla fińskiego przewoźnika – z przystosowaniem do pracy w ciężkich klimatycznie warunkach.

Vectron dla VR-Yhtyma Oy jest przystosowany do szerzego rozstawu szyn w Finlandii (1524 mm). – Lokomotywa ma dokładnie taki sam wózek, jak w innych Vectronach, co pokazuje uniwersalność produktu. Zastosowano jednak zestawy o szerszym rozstawie kół – mówi Piotr Dybowski, specjalista z firmy Siemens. Szerokość lokomotywy wynosi 3.070 mm, a długość 19.050 mm, natomiast wysokość przy opuszczonym pantografie to 4.248 mm. Masa lokomotywy to 90 ton.

Maksymalna prędkość fińskiego Vectrona to 200 km/h. Jest ona zdolna do pracy przy zasilaniu 25 kV prądu przemiennego 50 Hz, a maksymalna moc wynosi 6.400 kW. Ponadto lokomotywa jest wyposażona w dwa silniki spalinowe o mocy 180 kW każdy.

Fińska lokomotywa różni się wieloma szczegółami względem wcześniej sprzedawanych. – Zgodnie z życzeniami kupującego to zmieniona klimatyzacja, dostosowana do warunków subpolarnych, zmieniona czołownica w celu ułatwienia procesu czyszczenia szyb. Przy okazji tej lokomotywy już na wszystkich lokomotywach wprowadzono ogrzewanie reflektorów, by nie parowały, co było problemem np. przy wyjeździe z tunelu – mówi Dybowski.


fot. WU

Vectron wyróżnia się także z zewnątrz m.in. potężnym pługiem. – Ma on zabezpieczyć lokomotywę przed poważniejszymi skutkami w razie np. najechania na zlodowaciały śnieg, duże zwierzę (łoś, jeleń) – mówi Piotr Dybowski. Kolejną różnicą jest wyższy dach. – Wentylacja jest dwustronna, więc przenika też powietrze z zewnątrz dla chłodzenia silnika i przetwornicy trakcyjnej. Dokonaliśmy modyfikacji dla sprawnego działania lokomotywy w północnych obszarach Finlandii – wskazuje Christian Thoma, menedżer projektu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bagatelizowany problem zwierząt na torach

Innowacje

Bagatelizowany problem zwierząt na torach

Martyn Janduła 12 grudnia 2016

Jak chronić zwierzęta przed pociągami?

Infrastruktura

Jak chronić zwierzęta przed pociągami?

Martyn Janduła 08 grudnia 2016

Greenbrier: Ktoś wpadł na pomysł, że wagony będą hałasować mniej

Tabor i technika

Zobacz również:

Siemens ma duże zamówienie - 65 lokomotyw dla Akiem

Tabor i technika

Siemens ma duże zamówienie - 65 lokomotyw dla Akiem

inf. pras. Siemens Mobility 31 sierpnia 2022

Smartron spełnił oczekiwania w Rumunii

Tabor i technika

Smartron spełnił oczekiwania w Rumunii

Jakub Madrjas 29 sierpnia 2022

Czeski zarządca infrastruktury odkupił historycznego Vectrona

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Bagatelizowany problem zwierząt na torach

Innowacje

Bagatelizowany problem zwierząt na torach

Martyn Janduła 12 grudnia 2016

Jak chronić zwierzęta przed pociągami?

Infrastruktura

Jak chronić zwierzęta przed pociągami?

Martyn Janduła 08 grudnia 2016

Greenbrier: Ktoś wpadł na pomysł, że wagony będą hałasować mniej

Tabor i technika

Zobacz również:

Siemens ma duże zamówienie - 65 lokomotyw dla Akiem

Tabor i technika

Siemens ma duże zamówienie - 65 lokomotyw dla Akiem

inf. pras. Siemens Mobility 31 sierpnia 2022

Smartron spełnił oczekiwania w Rumunii

Tabor i technika

Smartron spełnił oczekiwania w Rumunii

Jakub Madrjas 29 sierpnia 2022

Czeski zarządca infrastruktury odkupił historycznego Vectrona

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5