Narodowy przewoźnik rozstrzygnął postępowanie na planowanie oraz zakup mediów dla działań wizerunkowo-produktowych.
Zwycięzcą postępowania została spółka Value Media z ceną 11,233 mln złotych brutto. Złożyła ona jedyną ważną z czterech ofert – pozostałe zostały odrzucone. Złożyły je Zenith, Arena Media i MullenLowe MediaHub. Spółka ma pracować dla IC przez rok, począwszy od marca, w zakresie doradztwa i planowania kampanii reklamowych oraz planowania i zakupu mediów do nich. Kampanie będą obejmować Internet, telewizję, prasę, radio i reklamę zewnętrzną.
Jak poinformował w styczniu portal Wirtualne Media, Telewizja Polska przedłużyła kończącą się umowę z domem mediowym Value Media (Group One) do końca maja w trybie z tzw. wolnej ręki. TVP jest jednak mniejszym klientem niż PKP Intercity, bo budżet publicznego nadawcy na rok wynosił 9,8 mln zł brutto.
Poprzedni przetarg PKP IC na usługi planowania oraz zakupu mediów (wówczas jeszcze dla wspólnych działań wizerunkowo-produktowych marek PKP SA i PKP Intercity) ogłoszony w połowie 2015 roku trzeba było powtarzać. W ponowionym postępowaniu wygrała firma MEC z ceną 16.937.108,90 zł brutto (za okres od listopada 2015 do końca września 2016 roku). Co ciekawe, z tego postępowania wykluczony został Havas media, który
obsługiwał PKP IC na mocy wcześniejszej umowy.
Wówczas budżet zdobyty przez Havas Media wyniósł 35 mln złotych, ale dotyczył udziału w kampanii wizerunkowej oraz zakupu mediów w latach 2015 i 2016. W tym czasie spółki
intensywnie promowały się w telewizji.