Partnerzy serwisu:
Biznes

UTK: Leo Express musi uzupełnić braki we wniosku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
18-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
UTK: Leo Express musi uzupełnić braki we wniosku
Fot. Tomasz Falkiewicz, sm42.pl
Wciąż waży się los pierwszej prywatnej konkurencji na torach dla PKP Intercity. Chcący uruchomić pociągi do Czech Leo Express dopełnia urzędowe formalności. 

O sprawie nowego połączenia kolejowego prywatnego czeskiego przewoźnika do Warszawy pisaliśmy przed tygodniem. Leo Express od nowego rozkładu jazdy 2016/2017 zakłada uruchomienie pociągu Praga – Warszawa. PKP PLK twierdzą jednak, że nie otrzymały wniosków o uruchomienie takiego połączenia. Przewoźnik zapewnia, że je złożył. Piszemy o tym tutaj.

Pociąg miałby odjeżdżać z głównego dworca w Pradze o 15:13, dotrzeć przez Pardubice i Ostrawę do Bogumina o 18:43 i po czterominutowym postoju wyruszyć w dalszą drogę do Warszawy. Nie sprecyzowano natomiast godziny przyjazdu do polskiej stolicy. Projekt zakłada także kurs powrotny realizowany w godzinach nocnych.

– Leo Express złożył wszystkie prawnie wymagane wnioski do PKP PLK. Obecnie trwa postępowanie dotyczące wydania decyzji w sprawie przyznania otwartego dostępu, które prowadzone jest przez Urząd Transportu Kolejowego. W momencie wydania opinii, nastąpi dalsza część procesu decyzyjnego, za który odpowiada PKP PLK – mówił nam Peter Jančovič z Leo Express.

O wniosek czeskiego przewoźnika zapytaliśmy zatem UTK. Wniosek spółki Leo Express o przyznanie dostępu do infrastruktury kolejowej wpłynął do Urzędu Transportu Kolejowego. Jednak zawiera braki, które muszą być przez Leo Express uzupełnione – odpowiedział "RK" Sławomir Sadowski z Urzędu Transportu Kolejowego.

– Dopiero po uzupełnieniu braków prezes UTK będzie mógł podjąć czynności w celu rozpoczęcia procedury" wydania decyzji w sprawie przyznania dostępu do infrastruktury kolejowej na potrzeby proponowanych przez Leo Express nowych międzynarodowych przewozów pasażerskich na trasie Praga – Warszawa i z powrotem – dodaje Sadowski.

Leo Express dostał informację o brakach we wniosku. – W związku z tym, że nawet dla UTK wnioski o otwarty dostęp są nowością, razem ustalamy najbardziej właściwą formę całej potrzebnej dokumentacji do wniosku w przypadku przewoźnika takiego jak my i trasy, o którą się ubiegamy – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Peter Jančovič. O postępach tej sprawy będziemy informować. 
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5