Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pendolino wróciło do Polski po wypadku w Niemczech [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Pociąg Pendolino, który 8 kwietnia w pobliżu Monachium uległ poważnemu wypadkowi, 23 kwietnia przyjechał do Polski. Do galerii artykułu dodaliśmy zdjęcia Grzegorza Koclęgi z transportu składu.

Czoło ED250 001 zostało poważnie uszkodzone po najechaniu na lokomotywę, która ciągnęła skład. Jazdy testowe, podczas których doszło do zderzenia, organizował Alstom, z uwagi na konieczność otrzymania dopuszczenia do ruchu w Niemczech dla polskiego Pendolino. Okoliczności wypadku opisaliśmy szeroko tutaj. W wypadku nikt nie ucierpiał.

–  Alstom zapewnia pełną współpracę z odpowiednimi organami w Niemczech. Ponieważ dochodzenie jest w toku, na tym etapie nie możemy udzielić bardziej szczegółowych komentarzy – informował po zdarzeniu Artur Fryczkowski, prezes Alstom Polska. PKP Intercity poinformowało nas, że to Alstom, na własny koszt, będzie naprawiał Pendolino.

– Przyczyny zdarzenia będą teraz szczegółowo badane przez miejscową (niemiecką – dop. red.) komisję wypadków kolejowych. Pozostajemy w stałym kontakcie z przedstawicielami producenta, który poniesie koszty naprawy składu – poinformowało biuro prasowe PKP Intercity.

Tymczasem dziś (23 kwietnia) ED250 001 przed południem wjechało do Polski ciągnięte przez lokomotywę Vectron spółki Locotrain. Zmierza, przez Centralną Magistralę Kolejową, do Warszawy, gdzie pojawi się kilka minut przed godziną 18. W centrum serwisowym Alstomu na Olszynce Grochowskiej, gdzie pojawi się wieczorem, w następnych dniach będzie przechodzić kolejne oględziny. Jak potwierdziło PKP Intercity, organizacją sprowadzenia pojazdu zajmuje się Alstom.

Ile potrwa naprawa pojazdu? Na razie nie wiadomo. Proces przygotowania do naprawy poważnie uszkodzonego w kwietniu 2017 roku w Ozimku Pendolino trwał wiele miesięcy i dopiero obecnie pojazd przechodzi naprawę we Włoszech. Pojawi się na torach jednak dopiero za ok. rok.

Na zdjęciach z przejazdu przez Polskę widać, że Alstom będzie musiał zająć się nie tylko naprawą czoła pojazdu. Dwa z wagonów ED250 001, podczas postoju w Niemczech, zostały pomalowane przez grafficiarzy. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5