NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

USA: Nowe bocznice dla biznesu i pociągi dla narciarzy

| Piotr Kumelowski 19.03.2017 29

W Stanach Zjednoczonych otwiera się dziesiątki nowych bocznic dla klientów kolei. Jednak ogólnie plany inwestycyjne się kurczą – donosi z USA Piotr Kumelowski.
Amerykańscy kolejarze ułatwiają klientom korzystanie z usług kolei: firma Norfolk Southern ogłosiła, że w ciągu całego roku 2016 otwarto bocznice do 58 nowych klientów, zaś w przypadku 13 dotychczasowych użytkowników – bocznice rozbudowano.

Wobec kilkuletnich spadków przewozów ogółem, mimo ostatnio notowanej stabilizacji, zarządy największych amerykańskich i kanadyjskich kolei towarowych redukują wydatki inwestycyjne na rok 2017 – przeciętnie o 10%. Oznacza to łączną kwotę 14 mld dolarów wobec ok. 15,5 mld w roku ubiegłym. Poszczególne koleje różnią się jednak w zakresie priorytetów: o ile np. Norfolk Southern utrzyma budżet na poprzednim poziomie 1,9 mld dolarów, to “sąsiedzka” kolej CSX zredukuje swoje wydatki aż o 19% (choć z wyższego pułapu, bo z 2,2 mld dolarów przed rokiem). Generalnie nakłady na tabor i zaplecza spadną bardziej, niż te związane z infrastruktura.

Wstrzymano federalne dofinansowanie wartości 600 mln dolarów do projektu elektryfikacji 52 mil kolei dojazdowej Caltrain miedzy San Francisco a San Jose do czasu przeglądu kosztorysów na te roboty.

7 stycznia powrócił na szlak pociąg wiozący narciarzy z Denver w Kolorado do ośrodka Winter Park w Górach Skalistych. Tradycja tego turystycznego połączenia sięga 1912 roku, a “Ski Train” kursował od roku 1940 z przerwami do roku 2009. Operatorem jest państwowy Amtrak.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

USA (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

USA (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS