Przewozy Regionalne planują podpisać z łódzkim urzędem marszałkowskim umowę wieloletnią, która zapewni łódzkiemu oddziałowi spółki pracę nawet po kolejnych zakupach taborowych ŁKA. Przewoźnik chce obsługiwać połączenia międzywojewódzkie, w tym rozpoczynające bieg na podziemnej Łodzi Fabrycznej. Obecnie przystosowuje swój tabor do wymagań ruchu w tunelu.
Przewozy Regionalne znacznie zmniejszyły w ostatnich latach pracę przewozową wykonywaną w województwie łódzkim. W związku z powołaniem przez samorząd regionu własnej spółki ogólnopolski przewoźnik przekazywał obsługę kolejnych tras Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Proces ten będzie kontynuowany, bo ŁKA wraz z łódzkim urzędem marszałkowskim chcą zamówić
łącznie kolejne 22 elektryczne zespoły trakcyjne, które zasilą tabor spółki.
UMWŁ chce rozmawiać o umowie wieloletniejStawia to pod znakiem zapytania przyszłość Oddziału Łódzkiego PR. Jak twierdzi jednak p.o. dyrektor oddziału Krzysztof Urbaniak, choć rola PR Łódź będzie ograniczona, również po zakupach taboru przez ŁKA Przewozy Regionalne będą miały zapewnioną pracę przewozową. – Aktualny model przewozów po roku 2019 jest taki, że my będziemy realizować przewozy międzywojewódzkie – zapowiada.
PR mają więc utrzymać połączenia na trasach z Łodzi do Częstochowy, Poznania, Wrocławia i Warszawy. – To plany odległe w czasie o kilka lat, więc nie możemy mówić jeszcze o konkretnej wielkości naszej pracy. Jest już jednak deklaracja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, żeby prowadzić rozmowy o zawarciu umowy wieloletniej. Myślę, że ich rozpoczęcie jest kwestią najbliższego roku – mówił podczas środowej konferencji prasowej dyrektor oddziału.
Na Fabryczny wjadą także EN57AKMNa razie jednak UMWŁ podpisuje nadal z PR umowy roczne (jedynym wyjątkiem jest połączenie Łódź – Ostrów Wielkopolski – Poznań objęte umową pięcioletnią). – Jest już projekt umowy przyszłorocznej i nasza praca pozostanie na podobnym poziomie do obecnego – zapowiedział Krzysztof Urbaniak. – Jak wynika to z zapowiedzi marszałka [Witolda Stępnia], podobna wielkość ma być zachowana także w roku 2018 – dodał.
Przewozy Regionalne przygotowują się więc do obsługi ruchu na podziemny dworzec Łódź Fabryczna. Obecnie naprawy we własnych zakładach remontowych PR w Kruszewcu przechodzą eksploatowane przez oddział łódzki jednostki EN57AKM. W ramach przeglądów P4 instalowany jest system tzw. mostkowania hamulca bezpieczeństwa, zmieniany jest także obieg wody w zakresie tzw. wody szarej. Ma to pozwolić na wjazd tych składów do tunelu.
Z Opoczna nadal bezpośrednio do Łodzi KaliskiejPołączenia PR w kierunku Warszawy, Skierniewic, Tomaszowa Mazowieckiego czy Częstochowy będą więc mogły obsługiwać wszystkie zmodernizowane jednostki EN57 i Acatus ED59. Przed kilkoma miesiącami UMWŁ zapowiadał, że będzie się starał o możliwość wjazdu do tunelu spalinowymi pojazdami SA135. Według obecnych planów obsługiwane nimi pociągi z Opoczna dojadą jednak przez Łódź Widzew i Łódź Chojny na Dworzec Kaliski.