PKP PLK podpisały w środę umowę z konsorcjum Viyas y Construcciones umowę na przebudowę odcinka E30 Kraków Mydlniki – Krzeszowice.
Dwustopniowy przetarg na modernizację tego liczącego 15,7 km fragmentu magistrali Kraków – Katowice wygrało w marcu 2015 r. konsorcjum hiszpańskich firm Vias y Construcciones, Dragados i Electren. Konsorcjum wykona prace za ponad 352 mln zł brutto
Prace mają rozpocząć się już w lutym. Najpierw prowadzone będą roboty rozbiórkowe oraz wycinka drzew i krzewów. Czynności te nie będą wymagały zamknięć torowych. Prace związane z wstrzymaniem ruchu zaplanowano na sierpień, o czym pisaliśmy na Rynku Kolejowym
tutaj.Tak jak na wszystkich modernizowanych przez PLK trasach, zmieni się standard obsługi pasażerów dzięki modernizacji peronów i urządzeń obsługi podróżnych, m.in. w Rudawie, Zabierzowie i Mydlnikach. Ponadto wybudowane będzie 6 nowych peronów wraz z elementami małej architektury na stacjach: Rudawa, Zabierzów, Kraków Mydlniki Wapiennik. Dojścia do peronów, uwzgledniające potrzeby osób niepełnosprawnych, umożliwią m.in. pochylnie, a na stacji Zabierzów również windy - informuje PKP PLK SA.
W ramach projektu przebudowane będą m.in. tory, sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, wiadukty (11 kolejowych i 3 drogowe). Zmiana obejmie również przejazdy kolejowe, a dzięki dodatkowym urządzeniom zabezpieczenia, poprawi się poziom bezpieczeństwa na styku toru i drogi.
Roboty przy tym fragmencie E30 zostały już nawet rozpoczęte – w kwietniu 2012 roku. Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, które było głównym wykonawcą, wkrótce po starcie prac, ogłosiło jednak upadłość.