Koleje Ukraińskie chcą, by pierwszy pociąg z Kijowa do Przemyśla wyruszył jeszcze przed polskimi świętami Bożego Narodzenia. Miałby być obsługiwany jednostką Hyundai lub wyprdukowanym na Ukrainie „Tarpanem”. PKP Intercity nie potwierdza na razie ogłoszonej przez UZ daty startu.
Jak informowały dziś szeroko ukraińskie media, Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ) planują wprowadzić do rozkładu jazdy
zapowiadany pociąg Intercity do Polski jeszcze w tym roku. – UZ wydłuży 23 grudnia trasę pociągu Intercity Kijów – Lwów do Przemyśla – czytamy na łamach portalu lb.ua. Według informacji serwisu data startu połączenia została ogłoszona podczas prezentacji nowego rozkładu jazdy Kolei Ukraińskich.
Ceny biletów mają być przystępneByć może pewnym zmianom ulegną pierwotne plany taborowe. PKP Intercity informowało nas bowiem przed tygodniem, że do uruchomienia kursu niezbędne jest uzyskanie dopuszczeń UTK dla składów Hyundai. Tymczasem, jak donosi lb.ua, na trasie do Przemyśla miałby kursować albo wspomniany zespół Hyundai Rotem, albo „Tarpan” – jednostka EKr1 wyprodukowana w ukraińskich zakładach w Krzemieńczuku.
Prawdopodobnie znacznie niższe niż zapowiadano będą ceny biletów. Przewodniczący Komitetu Transportowego Rady Najwyższej Ukrainy Jarosław Dubniewicz cytowany przez Centrum Strategii Transportowych stwierdził bowiem, że przejazd ze Lwowa do Przemyśla nie powinien kosztować więcej niż 5 euro. Czas przejazdu w pełnej relacji Kijów – Przemyśl miałby wynieść około siedmiu godzin.
PKP IC: rozmowy wciąż trwająPKP Intercity nie potwierdziło nam jednak wskazywanej przez stronę ukraińską daty inauguracji kursu. – Trwają rozmowy na temat uruchomienia takiego połączenia. O szczegółach będziemy informować w najbliższym czasie – powiedział nam jedynie Cezary Nowak, rzecznik prasowy przewoźnika. Czekamy na odpowiedzi na nasze pytania ze strony UZ.
Obecnie PKP Intercity uruchamia tylko dwa kursy łączące Polskę z Ukrainą: Lwów-Express Wrocław/Warszawa – Lwów i Kijów-Express Warszawa – Kijów. Pierwszy z nich niedawno
przestał być obsługiwany wagonami przystosowanymi do automatycznej zmiany rozstawu osi SUW 2000. W przypadku drugiego z połączeń pojutrze
znacznie ograniczona zostanie siatka postojów po stronie ukraińskiej.