Trwają przygotowania do uruchomienia transgranicznego połączenia polskiego Przemyśla z ukraińskim Lwowem i Kijowem. W ostatnich dniach odbyły się próby elektrycznych zespołów trakcyjnych Hyundai Rotem i EKR 1 Tarpan już na polskich torach.
Najpierw 18 grudnia o godzinie 2:45 do Przemyśla wjechał, ciągnięty przez lokomotywę spalinową należącą do PKP Cargo, elektryczny zespół trakcyjny Hyundai Rotem. Dzień później podobna operacja miała miejsce z ezt EKr1 Tarpan, jednym z dwóch wyprodukowanych w zakładach kolejowych w Krzemieńczuku dalekobieżnych zespołów trakcyjnych. Zarówno koreański, jak i ukraiński pojazd, mogą rozpędzić się do prędkości 160 km/h.
Ukrzalyznycja chce uruchomić połączenie między Przemyślem a Lwowem i Kijowem jeszcze w 2016 roku. Miałoby być obsługiwane elektrycznym pociągiem Hyundai lub Tarpanem. Cena biletu pomiędzy Przemyślem a Lwowem ma wynosić 5 euro. Czas przejazdu w pełnej relacji Kijów – Przemyśl miałby wynieść około siedmiu godzin. Więcej na ten temat można przeczytać
tutaj. Uruchomienie nowego bezpośredniego połączenia kolejowego między Ukrainą a Polską jest możliwe m.in. dzięki temu, że tabor UZ nie musi posiadać polskich dopuszczeni do ruchu na sieci kolejowej PKP PLK. Piszemy o tym
tutaj.
Zdjęcia otrzymaliśmy dzięki uprzejmości prowadzących portal
Linia 102.