Twarde iglice z voestalpine dla polskiego rynku rozjazdowego - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Twarde iglice z voestalpine dla polskiego rynku rozjazdowego

| inf. prasowa 07.08.2017 2

Twarde iglice z voestalpine dla polskiego rynku rozjazdowego
voestalpine Railway Systems Polska zrealizowała w lipcu dostawę pierwszej partii iglic 60E1A6 w gatunku R350 HT na potrzeby polskiego producenta rozjazdów – firmy TrackTec Koltram. Wielkość dostawy (150 ton) pozwoli na produkcję około 140 półzwrotnic, o znacznie podwyższonych parametrach twardości i trwałości, na potrzeby PKP PLK.
Profil 60E1A6 tzw. profil igliczny polski (dawniej i60) nie był dotychczas dostępny w palecie produkcyjnej wyrobów hut europejskich w gatunku R350HT (tj. stal perlityzowana do twardości  350 – 390 HB).

Podwyższenie twardości profilu 60E1A6 stosowanego do produkcji zwrotnic w rozjazdach kolejowych przez polskich producentów rozjazdów było dotychczas osiągane w procesie powierzchniowego hartowania (technologia stosowana na świecie w latach 80-tych, przy zastosowaniu gazowych palników płomieniowych). Proces ten zapewniał twardość jedynie w powierzchniowej warstwie profilu i został zaniechany w Europie wiele lat temu z uwagi na małą skuteczność i wysoki koszt.

Proces perlityzacji osiągany przez wiodącą technologicznie na świecie  hutę voestalpine w austriackim Donawitz, poprzez kontrolowane krzepnięcie stali w kąpieli olejowej po walcowaniu, zapewnia gęste „upakowanie” cząstek fizycznych w całej masie i pełnym przekroju profilu, zapewniając jego twardość, również po obróbce mechanicznej iglicy (czyli w środkowej części profilu).

Profil 60E1A6 jest dedykowany wyłącznie dla rynku polskiego (nie jest kupowany na innych rynkach), a jego produkcja wymagała inwestycji w specjalistyczne walce hutnicze, co stanowiło dotychczas barierę dla jego wytwarzania w Donawitz. Wieloletnie rozmowy doprowadziły jednak do uruchomienia produkcji, a co za tym idzie możliwości udostępnienia tej najwyższej obecnie technologii wysokogatunkowej stali szynowej na potrzeby polskiej sieci kolejowej.

Produkcja twardego profilu iglicznego jest odpowiedzią voestalpine na podwyższone wymagania i standardy materiałowe PKP PLK dla dostaw służących modernizacji polskiej sieci
kolejowej.

Szczególną uwagę należy zwrócić na fakt, że voestalpine oferuje na polski rynek profil 60E1A6 w gatunku R350 HT przekuty do profilu 60E1 i gotowy do obróbki mechanicznej iglicy. Proces przekuwania profilu w zakładach voestalpine w Zeltweg gwarantuje, że każde przekucie przechodzi tzw. kontrolowane wyżarzanie indukcyjne pozwalające zachować twardość i właściwości stali perlityzowanej w miejscu przekucia. W innym przypadku, prostszej technologii przekucia, w jego miejscu powstaje tzw. „miękkie miejsce” charakteryzujące się w późniejszej eksploatacji osłabieniem powierzchni tocznej główki szyny i znacznie szybszym zużyciem.

Z punktu widzenia producenta i dostawcy profilu 60E1A6 w gatunku R350 HT, udzielenie wieloletniej gwarancji jakościowej wymaga zachowania odpowiedniej technologii przekucia, gwarantującej twardość 350 – 390 HB na całej długości iglicy rozjazdu i wymaga eliminacji miękkiego miejsca.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Sopot (58)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Sopot (58)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS