NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Twarde iglice z voestalpine dla polskiego rynku rozjazdowego

| inf. prasowa 07.08.2017 2

Twarde iglice z voestalpine dla polskiego rynku rozjazdowego
voestalpine Railway Systems Polska zrealizowała w lipcu dostawę pierwszej partii iglic 60E1A6 w gatunku R350 HT na potrzeby polskiego producenta rozjazdów – firmy TrackTec Koltram. Wielkość dostawy (150 ton) pozwoli na produkcję około 140 półzwrotnic, o znacznie podwyższonych parametrach twardości i trwałości, na potrzeby PKP PLK.
Profil 60E1A6 tzw. profil igliczny polski (dawniej i60) nie był dotychczas dostępny w palecie produkcyjnej wyrobów hut europejskich w gatunku R350HT (tj. stal perlityzowana do twardości  350 – 390 HB).

Podwyższenie twardości profilu 60E1A6 stosowanego do produkcji zwrotnic w rozjazdach kolejowych przez polskich producentów rozjazdów było dotychczas osiągane w procesie powierzchniowego hartowania (technologia stosowana na świecie w latach 80-tych, przy zastosowaniu gazowych palników płomieniowych). Proces ten zapewniał twardość jedynie w powierzchniowej warstwie profilu i został zaniechany w Europie wiele lat temu z uwagi na małą skuteczność i wysoki koszt.

Proces perlityzacji osiągany przez wiodącą technologicznie na świecie  hutę voestalpine w austriackim Donawitz, poprzez kontrolowane krzepnięcie stali w kąpieli olejowej po walcowaniu, zapewnia gęste „upakowanie” cząstek fizycznych w całej masie i pełnym przekroju profilu, zapewniając jego twardość, również po obróbce mechanicznej iglicy (czyli w środkowej części profilu).

Profil 60E1A6 jest dedykowany wyłącznie dla rynku polskiego (nie jest kupowany na innych rynkach), a jego produkcja wymagała inwestycji w specjalistyczne walce hutnicze, co stanowiło dotychczas barierę dla jego wytwarzania w Donawitz. Wieloletnie rozmowy doprowadziły jednak do uruchomienia produkcji, a co za tym idzie możliwości udostępnienia tej najwyższej obecnie technologii wysokogatunkowej stali szynowej na potrzeby polskiej sieci kolejowej.

Produkcja twardego profilu iglicznego jest odpowiedzią voestalpine na podwyższone wymagania i standardy materiałowe PKP PLK dla dostaw służących modernizacji polskiej sieci
kolejowej.

Szczególną uwagę należy zwrócić na fakt, że voestalpine oferuje na polski rynek profil 60E1A6 w gatunku R350 HT przekuty do profilu 60E1 i gotowy do obróbki mechanicznej iglicy. Proces przekuwania profilu w zakładach voestalpine w Zeltweg gwarantuje, że każde przekucie przechodzi tzw. kontrolowane wyżarzanie indukcyjne pozwalające zachować twardość i właściwości stali perlityzowanej w miejscu przekucia. W innym przypadku, prostszej technologii przekucia, w jego miejscu powstaje tzw. „miękkie miejsce” charakteryzujące się w późniejszej eksploatacji osłabieniem powierzchni tocznej główki szyny i znacznie szybszym zużyciem.

Z punktu widzenia producenta i dostawcy profilu 60E1A6 w gatunku R350 HT, udzielenie wieloletniej gwarancji jakościowej wymaga zachowania odpowiedniej technologii przekucia, gwarantującej twardość 350 – 390 HB na całej długości iglicy rozjazdu i wymaga eliminacji miękkiego miejsca.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Sopot (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Sopot (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS