NUMER 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Rozwój KDP na świecie
szukaj
Śledź nas:

Trzeci przetarg na linię 221 w kierunku Braniewa. Inwestycja jeszcze bardziej ograniczona

| Jakub Madrjas 12.08.2019 31

Trzeci przetarg na linię 221 w kierunku Braniewa. Inwestycja jeszcze bardziej ograniczona
dworzec w Braniewie Fot. Lestat (Jan Mehlich), CC BY-SA 3.0
PKP PLK ogłosiła trzeci przetarg na prace na linii 221 spod Olsztyna do Dobrego Miasta. Inwestycja, pierwotnie mająca objąć całą linię, została jeszcze bardziej okrojona, byle tylko ją rozpocząć. Zaskakują kryteria wyboru wykonawcy. 
Coraz mniejszy sens zdaje się mieć inwestycja w linię 221 Gutkowo – Braniewo, zaplanowana do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko–Mazurskiego. Jeszcze w 2017 roku szumnie zapowiadano skrócenie podróży pociągiem na odcinku Olsztyn Główny – Braniewo o około 25 minut. Przetargu na realizację jednak nie rozstrzygnięto z powodu przekroczonych kosztorysów

Jak się okazało, Urząd Marszałkowski nie dysponuje środkami, żeby podnieść budżet inwestycji. Zdecydowano się na jej drastyczne ograniczenie – do zaledwie 22 km linii (z pierwotnych 87 km), do Dobrego Miasta. Do tego w opcji pozostawiono samą stację Dobre Miasto, świadczenie usług pogwarancyjnych czy zmiany w zakresie interfejsów. Mimo to i tak nie udało się znaleźć wykonawcy, który zmieści się w budżecie i unieważniono drugi przetarg.

Teraz rozpisany został trzeci przetarg. Podniesiono w nim o kilka procent budżet – ze 120 do 126 mln zł netto. Jednocześnie zdecydowano się na jeszcze większe ograniczenie zakresu inwestycji. Z zakresu podstawowego wyłączono nie tylko wykonanie robót budowlanych na stacji Dobre Miasto (opcja nr 1), ale również prace związane z budową LCS Gutkowo wraz z budową półsamoczynnej, dwukierunkowej blokady liniowej z kontrolą niezajętości szlaku na szlaku Gutkowo – Dobre Miasto i innymi elementami systemu sterowania ruchem (opcja nr 2). 

Zakres pozostałego po okrojeniu zamówienia obejmuje przeprowadzenie badań infrastruktury, wykonanie dokumentacji projektowej, oraz realizację robót w zakresie nawierzchni, podtorza, obiektów inżynieryjnych, przejazdów, peronów itd. Po realizacji prac prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich ma wynieść 100 km/h, a dla pociągów towarowych – 70 km/h z lokalnymi ograniczeniami na obiektach inż. do 60 km/h.

Zaskakują kryteria wyboru wykonawcy. Cena będzie stanowić jedynie 20 procent kryterium. Pozostałe 80 procent to kwestia doświadczenia personelu wykonawcy. Na wykonanie zlecenia wykonawca będzie miał 24 miesiące.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
W numerze analizujemy sukces budowy Kolei Dużych Prędkości w Chinach, sprawdzamy jak się mają szybkie koleje w Europie. W dziale Infrastruktura opisujemy plany inwestycyjne PKP PLK i PKP SA dla Warszawy, sprawdzamy jak wygląda wymiana handlowa koleją na przejściach granicznych. Rozmawiamy na temat ważnych krajowych inwestycji kolejowych, pytamy NCBR i projekty rozwojowe dla polskiej kolei. Zastanawiamy się czy warto zapewnić całoroczny dojazd koleją do polskich kurortów w górach i nad morzem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5