Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trwają prace na stacjach Rybnik i Żory

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Trwają prace na stacjach Rybnik i Żory
fot. PKP PLK
Dla pasażerów wygodniejsza podróż, a dla przewozów towarowych sprawniejszy przewóz węgla. PKP Polskie Linie Kolejowe realizują prace za ponad 370 mln zł na ważnych liniach kolejowych Chybie - Żory - Rybnik - Nędza/Turze. Prace obejmują m.in. stację Rybnik oraz 9 stacji i przystanków wraz z 60 km linii.

PLK wykonały już część prac m.in. przy peronach na stacjach: Rybnik i Żory. Na stacji Rybnik postępuje też budowa wind na peronie 1 i 2. Peron 3 zostanie wyposażony w platformę przyschodową. Na odcinku Chybie – Żory zakończono przebudowę jednego toru, rozjazdów, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych. W zakresie prac znalazł się most nad Wisłą, na którym wymieniono jeden tor i odnowiono konstrukcję stalową. Teraz prace trwają na sąsiednim torze trasy Chybie – Żory.

Roboty postępują zgodnie z harmonogramem i obejmą łącznie 5 stacji: Nędza, Sumina, Rybnik, Rybnik Gotartowie, Żory oraz przystanki: Nędza Wieś, Szymocice, Górki Śląskie, Szczejkowice, Rybnik Piaski. Pasażerowie zyskają wygodne perony z wiatami i lepszym oświetleniem oraz systemem oznakowania. Zgodnie z wprowadzanym przez PLK standardem, perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem i przebudowa przejazdów kolejowo – drogowych, zwiększy poziom bezpieczeństwa. Sprawny przejazd pociągów w zimie zapewnią rozjazdy wyposażone w elektryczne ogrzewanie do usuwania śniegu i lodu.

Przebudowa wiaduktu w Rybniku

W styczniu rozpoczęła się przebudowa wiaduktu w Rybniku. Szeroki zakres prac na obiekcie nad ul. Chwałowicką, zapewniającym przejazd po sześciu torach, wymaga specjalnej organizacji ruchu kolejowego i drogowego. Obejmuje wymianę przęseł, wzmocnienie podpór oraz wymianę sześciu torów i sieci trakcyjnej. Prace podzielono na etapy, obejmujące kolejno dwie części wiaduktu.

Remont wiaduktu zakończy się w sierpniu 2018 roku. Pierwszy etap prac i związane z nim zamknięcia drogi pod obiektem potrwają do końca marca. Następny etap prac rozpocznie się w maju i potrwa do sierpnia. W pierwszym etapie od strony dzielnicy południowej zdemontowane zostaną 3 tory i stalowe konstrukcje wiaduktu. Następnie wykonany zostanie remont i wzmocnienie podpór. Na tak przygotowanym obiekcie, będzie montaż i scalenie nowej konstrukcji. Wykonane będą nowe powłoki antykorozyjne elementów stalowych i podpór. Po tych pracach zostaną ułożone nowe tory i podłączona sieć trakcyjną. Prace przejdą na kolejną część obiektu.

Zmiana organizacji ruchu pod wiaduktem kolejowym w Rybniku

Od piątku 26 stycznia, w uzgodnieniu z Urzędem Miasta w Rybniku, droga pod wiaduktem nad ul. Chwałowicką zostanie zamknięta. Jest wyznaczony objazd dla samochodów oraz dojście dla pieszych. Zachowane jest przejście przez teren budowy, w asyście pracownika budowy, dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Prace są skoordynowane z budową drogi Rybnik – Żory. (w załączeniu plany objazdów i przejść dla pieszych).

W ramach inwestycji Chybie - Żory - Rybnik - Nędza/Turze wyremontowanych zostanie ok. 60 km linii kolejowej dwa mosty nad rzeką Nacyną w Rybniku (128 m) i Wisłą w gminie Strumień (105 m) oraz 89 innych obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów). Kompleksowo wymieniona będzie sieć trakcyjna. Projekt o wartości ponad 373 mln zł (netto) jest współfinansowany z POIiŚ 2014 - 2020. Realizację prac przewidziano na lata 2017 - 2019.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus: Będzie drugi tor na linii Katowice – Orzesze

Infrastruktura

Kolej Plus: Będzie drugi tor na linii Katowice – Orzesze

Roman Czubiński 17 lutego 2023

Trwają prace na linii 140 między Rydułtowami a Suminą

Infrastruktura

PLK przywróciła ruch na linii do Rybnika po 12 dniach

Infrastruktura

Na uszkodzoną linię 140 do Rybnika pociągi wrócą 30 lipca

Infrastruktura

Mijanka Łaziska Górne Brada na trasie z Katowic do Rybnika

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Będzie drugi tor na linii Katowice – Orzesze

Infrastruktura

Kolej Plus: Będzie drugi tor na linii Katowice – Orzesze

Roman Czubiński 17 lutego 2023

Trwają prace na linii 140 między Rydułtowami a Suminą

Infrastruktura

PLK przywróciła ruch na linii do Rybnika po 12 dniach

Infrastruktura

Na uszkodzoną linię 140 do Rybnika pociągi wrócą 30 lipca

Infrastruktura

Mijanka Łaziska Górne Brada na trasie z Katowic do Rybnika

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5