Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trwają ostatnie prace na linii 354 między Obornikami a Piłą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Trwają ostatnie prace na linii 354 między Obornikami a Piłą
Fot. Romuald StolnickiStacja Piła Główna
Na 30 września zaplanowany jest powrót pociągów na trasę Oborniki Wlkp. – Piła. W pierwszych dniach września zakończą się zasadnicze prace na tym odcinku. Po modernizacji, pod koniec 2019 r. podróż między Poznaniem a Piłą będzie trwać około 80 minut zamiast 120 minut.

Na jednotorowym szlaku Oborniki Wlkp. – Piła kończą się prace przy wymianie 64 km toru. Prowadzona jest stabilizacja toru przy wykorzystaniu specjalnych maszyn. Na stacjach i przystankach m.in. Oborniki Wlkp. i Chodzież widać efekty prac przy budowie nowych peronów (niestety w Chodzieży efekt prac jest co najmniej daleki od oczekiwanego, o czym piszemy tutaj – dop. red). Zmieniany jest układ torów na stacjach: Oborniki Wlkp., Rogoźno, Budzyń, Chodzież oraz Dziembówko. Wymieniane jest 30 rozjazdów, które zapewnią sprawną jazdę pociągów.

– Modernizowane są także przejazdy kolejowo–drogowe. Nowa nawierzchnia na skrzyżowaniach zapewni lepszy przejazd aut. Montowane są także nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Trwają prace na trzech mostach kolejowych – na stacji Rogoźno (na rzece Wełnie), na rzece Noteć i na rzece Gwda. Na wiadukcie kolejowym, na ul. Niestachowskiej w Poznaniu czyszczone i zabezpieczane są stalowe przęsła i remontowane betonowe filary i przyczółki. Na potrzeby nowych Lokalnych Centrów Sterowania adaptowane są pomieszczenia nastawni w Poznaniu i Pile – podsumowuje PKP PLK.

Zmiany dla podróżnych

Zasadnicze prace na trasie Oborniki Wlkp. – Piła zakończą się w pierwszych dniach września. Następnie będą odbiory nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym i przygotowanie linii do ruchu.

Do 29 września br. zastępcza komunikacja autobusowa nadal będzie między Obornikami Wlkp. a Piłą Główną. Pasażerowie składów dalekobieżnych nadal pojadą trasą zmienioną przez Krzyż lub Stargard. Szczegółowe informacje dla podróżnych dostępne są na stronach internetowych przewoźników oraz stronie www.portalpasazera.pl.    

Nowe przystanki i nowe tory

Projekt Poznań – Piła to jedno z największych przedsięwzięć komunikacyjnych województwa wielkopolskiego. Obejmuje m.in. modernizację 134 km torów (cała linia jest 95-kilometrowa, pozostanie jednotorowa – dop. red.) i budowę 4 nowych przystanków Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo i Bogdanowo.

Pociągi pasażerskie z prędkością do 120 km/h

Zwiększy się przepustowość linii obsługującej ruch regionalny oraz dalekobieżny z południa kraju do Kołobrzegu. Nowe rozjazdy i system sterowania ruchem kolejowym pozwolą na przejazd większej liczby pociągów. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością maksymalną do 120 km/h a towarowe do 80 km/h. Po zakończeniu modernizacji czas podróży pociągiem z Poznania do Piły będzie trwał ok. 80 min zamiast wcześniejszych 120 min.

Zwiększy się także poziom bezpieczeństwa. Na trasie Poznań – Piła, na 63 przejazdach kolejowo–drogowych zostanie wyremontowana nawierzchnia drogowa. Na 44 z nich będą zamontowane nowe systemy zabezpieczeń – sygnalizacja świetlna lub rogatki. Sprawny nadzór nad modernizowanym odcinkiem zapewni Lokalne Centrum Sterowania (LCS) w Poznaniu.

Inwestycja warta ok. 500 mln zł netto jest współfinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Projektant drugiego toru do Obornik Wielkopolskich wybrany

Infrastruktura

Znamy oferty na projekt budowy drugiego toru w Obornikach Wielkopolskich

Infrastruktura

Śmiertelny wypadek na przejeździe przez zamknięty tor – jest raport PKBWK

Infrastruktura

Linia 354: Będzie dodatkowa mijanka na zmodernizowanym odcinku

Infrastruktura

Zobacz również:

Projektant drugiego toru do Obornik Wielkopolskich wybrany

Infrastruktura

Znamy oferty na projekt budowy drugiego toru w Obornikach Wielkopolskich

Infrastruktura

Śmiertelny wypadek na przejeździe przez zamknięty tor – jest raport PKBWK

Infrastruktura

Linia 354: Będzie dodatkowa mijanka na zmodernizowanym odcinku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5