Szybka Kolej Miejska w Trójmieście rozpisała właśnie przetarg na modernizację wybudowanego w latach 50-tych peronu przystanku Gdynia Chylonia. Plany remontowe na linii SKM są dużo większe.
Przetarg na przebudowę peronu w Gdyni Chyloni, właśnie został rozpisany. Wykonawca wybranej w drodze konkursu oferty będzie miał 12 miesięcy na zrealizowanie prac budowlanych. Kryterium wyboru oferty jest w 95% cena, a 5% „okres gwarancji jakości”. Oferty w przetargu można składać do 5 września.
– W Chyloni powstanie nowa bryła peronu, który zostanie wyposażony w windę, nowoczesną informację pasażerską i monitoring. Ciekawe ma być zadaszenie – powstanie tam bowiem wiata w innym niż dotychczas kształcie i z przeszkleniami na dachu, co będzie wyróżniało Chylonię na tle innych przystanków w Trójmieście – dowiedzieliśmy się w PKP SKM Trójmiasto. Peron zostanie też podwyższony do 960 mm i skrócony z 253 do 207 metrów, tak by wciąż mógł zmieścić się tam potrójny skład EN57. Tor zostanie też dosunięty do krawędzi peronu, aby zmniejszyć odległość między taborem a peronem, co jest wielką bolączką linii zarządzanej przez PKP SKM Trójmiasto.
Przystanek SKM w Gdyni Chyloni ma ważne znaczenie jako centrum przesiadkowe – tuż obok znajduje się peron dalekobieżny wykorzystywany obecnie przez regionalne i międzyregionalne pociągi Przewozów Regionalnych, przy budynku dworca znajduje się natomiast pętla autobusowa i trolejbusowa.
Jednocześnie z remontem peronu w Chyloni ruszy
przebudowa przystanku w Rumi Janowie. Do kompleksowej przebudowy w następnych latach przeznaczone są: Gdynia Orłowo, Stocznia, Grabówek, Redłowo i Leszczynki. W następnych latach mają też powstać dwa nowe przystanki osobowe na linii PKM, które umożliwią zwiększenie liczby pasażerów na gdyńskiej części PKM. Więcej piszemy o tym
tutaj.