Wzmocnienie podłoża i konstrukcji nasypu kolejowego, podłoża drogi dojazdowej, usunięcie kolizji to dodatkowe prace, jakie zostaną przeprowadzone w ramach kontraktu LCS Malbork. Zadanie realizowane jest w formule zaprojektuj i zbuduj.
Trakcja PRKiI wykona prace dodatkowe na nasypie kolejowym w miejscowości Jurkowice, w ramach kontraktu LCS Malbork na linii kolejowej Warszawa – Gdynia. Zakres prac obejmuje m.in. wykonanie dodatkowych badań geologicznych podłoża, opracowanie projektów wykonawczych wielobranżowych, usunięcie kolizji m.in. instalacji telekomunikacyjnej i sieci niskiego napięcia. Głównym zadaniem będzie wzmocnienie podłoża i nasypu kolejowego na długości 200 metrów. Nasyp w miejscu wykonywania robót osiąga wysokość 10 m.
Wzmocnienie wykonane będzie z zastosowaniem trzech rodzajów wzmocnienia podłoża: 324 pali CFA o średnicy 80 cm, 844 pali przemieszczeniowych o średnicy 40 cm i iniekcji zagęszczającej wykonanej w 1280 punktach.
Podczas prowadzenia prac modernizacyjnych stwierdzono występowanie w podłożu złożonych warunków gruntowo - wodnych mających bezpośredni wpływ na stateczność nasypu kolejowego. Przeprowadzone badania wskazały występowanie w podłożu słabonośnych gruntów organicznych: torfów i namułów, na głębokości 17 m. Podniesienie parametrów linii kolejowej z zakresu 70 - 120 km/h do 200 km/h, wymaga dodatkowego wzmocnienia nasypu i znajdujących się pod nim gruntów.
W ramach robót przygotowawczych Trakcja PRKiI wykona remont obiektu mostowego i nawierzchni drogi gminnej, które mają zapewnić możliwość dowozu materiałów i dojazd sprzętu ciężkiego na plac budowy. Wartość robót zaplanowanych do listopada 2014 r. ustalono na 20,9 mln zł netto.