PKP PLK wybrały ofertę Trakcji PRKiI w przetargu na prace na linii 353 na odcinku przebiegającym przez Olsztyn. To jedno z ciekawszych rozstrzygnięć w ostatnim czasie: Trakcja wygrała z ZUE o zaledwie 0,52 punktu. Obie oferty były droższe niż propozycja PKP Energetyki. Do tego inwestor wykluczył aż trzy oferty.
Przed miesiącem PKP PLK
otworzyła oferty w przetargu na prace na linii 353 na odcinku przebiegającym przez Olsztyn. Zgłosiło się 11 podmiotów. Najtańsza była oferta złożona przez firmę Rajbud z Szymbarka.
Jak się okazuje, to nie warmińska firma wygrała postępowanie; jej oferta została odrzucona przez PKP PLK. Podobnie stało się z ofertą Konsorcjum Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych z Ostrołęki i Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych z podwarszawskich Otrębusów oraz warszawskiego Mar-Budu.
Z ośmiu ofert, które PKP PLK uwzględniła jako najkorzystniejsza została wybrana oferta złożona przez Trakcję PRKiI z ceną 14 898 515,36 złotych brutto i terminem realizacji skróconym o 60 dni. Otrzymała ona maksymalną, 10-punktową ocenę za skrócenie czasu realizacji oraz 86,32 punktu na 90 możliwych w kryterium ceny. Warto podkreślić, że nie była to najniższa z rozpatrywanych ofert. O pół miliona złotych tańsza była oferta PKP Energetyki (14 289 270, 28 zł), jednak ten wykonawca jako jedyny zadeklarował skrócenie czasu prac tylko o 10 dni; tym sposobem wygrała Trakcja. Blisko zwycięstwa było ZUE – oferta krakowskiej firmy była droższa niż Trakcji o niecałe 100 tys. złotych (14 988 808, 86 zł), otrzymała zaledwie 0,52 punktu mniej.
Realizacja projektu pozwoli na podwyższenie prędkości rozkładowej pociągów na odcinku granica IZ (km 219,400) – Iława – Ostróda – Olsztyn ze 100 km/h do 120 km/h z wyjątkiem stacji Ostróda i Biesal. Więcej na temat zakresu prac
piszemy tutaj.
Prac naprawczych doczekają się również kolejne odcinki linii 353 Toruń – Olsztyn: Ostrowite – Biskupiec Pomorski i Biskupiec Pomorski – Jamielnik.
Piszemy o tym tutaj. Odbędzie się również odkładany co roku
remont dworca kolejowego Olsztyn Zachodni.
Po pierwszym półroczu Grupa Trakcja PRKiI wypracowała zysk netto na poziomie 18,6 mln zł. To o 3,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Więcej o wynikach firmy znajdziesz
na portalu Rynekinfrastruktury.pl.