Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Towarowy szlak przez Bydgoszcz do remontu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Towarowy szlak przez Bydgoszcz do remontu
Fot. KOLEJ77, SM42.plLinia 201, szlak Bydgoszcz Emilianowo - Bydgoszcz Wschód Towarowa
Przedmiotem kolejnego zamówienia PKP PLK jest zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach zadania inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej nr 201 na odcinku Nowa Wieś Wielka – Maksymilianowo”. Jest to już drugi etap projektu udrażniania podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska. Prace określono na 55,5 mln zł brutto.

Całość przedmiotu zamówienia dotyczącego prac na linii kolejowej nr 201 na odcinku Nowa Wieś Wielka – Maksymilianowo obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, projektu budowlanego oraz uzyskania dla niego wszelkich niezbędnych pozwoleń. Wszystko po to, by w kolejnym etapie, na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji, wykonawca mógł przystąpić do wykonania wszystkich wymaganych robót. Na zakończenie inwestycji zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia.

Krótki, bo 33-kilometrowy odcinek tej linii, która przechodzi przez Bydgoszcz, modernizowany będzie w ramach projektu „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska”. Prace obejmą tę linię od kilometra -1,072 do km 33,844 i dotyczyć będą urządzeń sterowania ruchem, branży torowej, mostowej, drogowej, energetycznej i telekomunikacyjnej.

Zakres prac

Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania robót nawierzchniowych w torze nr 1 na szlakach Nowa Wieś Wielka – Bydgoszcz Emilianowo, Bydgoszcz Emilianowo – Bydgoszcz Wschód, Bydgoszcz Wschód – Bydgoszcz Leśna, Bydgoszcz Leśna – Maksymilianowo i torach zasadniczych, które umożliwią uzyskanie prędkości do 100 km/h dla pociągów towarowych. Również cała infrastruktura na wymienionych stacjach zostanie wymieniona – część torów jest zamknięta, natomiast na pozostałej części prędkość dozwolona waha się od 10 do 30 km/h.

Dodatkowo PKP PLK zrewitalizują 500-metrową ścianę oporową przy torze nr 1 na 28 kilometrze. Wymienią sieć trakcyjną w torze nr 1 na odcinku Nowa Wieś Wielka – Bydgoszcz. Rozebrane zostaną kładki dla pieszych nad torami linii 18 Kutno – Piła w km 155,100 oraz nad torami linii 201 Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port w km 22,950. Dodatkowo wymianie poddane zostaną rozjazdy wraz z kompleksową wymianą nawierzchni i podtorza odcinków torowych przylegających do wymienianych rozjazdów. Zrewitalizowane zostaną odwodnienie przy torze nr 1, przepust w km 3,578 oraz 2 wiadukty.

Przebudowane zostaną urządzenia na przejeździe kat A w km 22,247 i 20,279. Poprawę widoczności na ostatnim przejeździe zapewni ścięcie skarpy przy torze nr 2. Wybudowana będzie także blokada samoczynna dwukierunkowa na szlaku Bydgoszcz Leśna – Maksymilianowo. Zlikwidowane zostaną nieczynne perony osobowe Prądocin i Bydgoszcz Żółwin.

60% cena

Prace wyceniane są na 55,5 mln zł brutto. Termin składania ofert mija 10 marca 2017 roku. Zamawiający określi je pod kątem ceny – 60%, okresu gwarancji – 20% oraz terminu realizacji – 20%. Wykonawca będzie miał maksymalnie 18 miesięcy na zrealizowanie wszystkich prac.

Warto też wspomnieć, że w pobliżu linii 201, realizowane będzie także inne zadanie, a mianowicie PKP PLK przymierza się do modernizacji tzw. magistrali węglowej, czyli fragmentu linii 131 o czym piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5