Pomimo przekroczenia kosztorysu, PKP PLK zaakceptowała ofertę Torpolu na modernizację magistrali E20 i linii stycznych na wschód od Warszawy. Najważniejsze aspekty inwestycji to budowa nowego przystanku Warszawa Stalowa i zwiększenie przepustowości linii wybiegającej ze stolicy w kierunku Mińska Mazowieckiego.
Najważniejsza z punktu widzenia mieszkańców stolicy będzie budowa dwuperonowego przystanku osobowego Warszawa Stalowa wraz z przejściami podziemnymi. Powstanie on w pobliżu wiaduktu kolejowego nad ulicą Radzymińską, na torach łączących Rembertów z Warszawą Gdańską. Zatrzymywać się na nim będą m.in. pociągi Kolei Mazowieckich wyjeżdżające z Warszawy Wschodniej w kierunku Legionowa, Modlina i Nasielska. Więcej na ten temat
piszemy tutaj.
W kwietniu otwarto oferty na wykonanie projektu oraz samych prac. Budżet PKP PLK przygotowany do tego zadania to 124 mln zł brutto. Jedyne dwie oferty, które wpłynęły w postępowaniu przetargowym przekraczały kosztorys. Torpol zaoferował prace za 155,2 mln zł brutto, a Trakcja PRKiI – 167,5 mln zł brutto (
czytaj tutaj).
Jak poinformował w komunikacie Torpol, 9 czerwca PKP Polskie Linie Kolejowe zaakceptowały ofertę złożoną przez spółkę w postępowaniu przetargowym. Oferta Torpolu została uznana za najkorzystniejszą łącznie na podstawie kryteriów oceny (całkowita cena brutto – waga 60%, termin realizacji – waga 20% oraz doświadczenie kluczowego personelu – waga 20%). Cena złożonej oferty wynosi 126,2 mln zł netto tj. 155,2 mln zł brutto, a termin realizacji zamówienia wskazany w ofercie został określony na 26 miesięcy od dnia podpisania umowy, natomiast okres gwarancji jakości i rękojmi za wady 60 miesięcy.
Spółka oczekuje obecnie na zakończenie postępowania i wyznaczenie terminu zawarcia umowy na wykonanie zamówienia określonego w ofercie.