Fot. TorpolTorpol z umową na realizacje prac pomiędzy Poznaniem a Dziarnowem
PKP PLK przyznała spółce Torpol realizację prac torowych w ramach zadania „Prace na linii 353 Poznań Wschód – Dziarnowo”. Do przetargu stanęło 8 firm.
Prace mają być prowadzone w systemie „zaprojektuj i buduj”. Główną częścią modernizacji w ramach zadania będzie przebudowa peronów w Kobylnicy, Biskupicach, Promnie, Pobiedziskach-Letnisku i Pobiedziskach, Lednogórze, Fałkowie, Pierzyskach i Trzemesznie. Większość z nich zostanie skrócona do 150 m (na tym dystansie zmieszczą się dwa połączone ze sobą 2 ezt EN57 lub 2 4-członowe ezt nowszego typu) oraz podniesiona do 75 centymetrów. Przebudowa obejmie także budowę infrastruktury stacyjnej, takiej jak oświetlenie, czy miejsca oczekiwania pasażerów. Z uwagi na stan techniczny sieci trakcyjnej konieczna jest wymiana jej większej części na odcinku od Kobylnicy do Trzemeszna. Obejmie ona też instalacje nowych słupów trakcyjnych i konstrukcji wsporczych.
W planie podwyższenie dopuszczalnej prędkości
Ponadto regulacja toru nr 1 w planie i w profilu wraz z oczyszczeniem i uzupełnieniem podsypki tłuczniowej ulegnie fragment linii o długości prawie 9 kilometrów. Tam, gdzie prace torowe odbywać się będą na skrzyżowaniu z drogami, potrzebna będzie także wymiana nawierzchni przejazdów. Zaplanowano także wymianę części urządzeń srk i rozjazdów na odcinku.
Nawierzchnia torowa na odcinku Poznań Wschód – Trzemeszno toru nr 1 i 2 po modernizacji ujętej w innym zadaniu będzie przystosowana do prowadzenia ruchu pociągów z prędkością 160 km/h i naciskiem osiowym 225 KN (dla towarowych 100 km/h). Prace muszą zostać zakończone do 6 grudnia 2016 roku. Szacunkowa wartość zadania przedstawiona przez PKP PLK wynosi 63 mln zł. Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających do kwoty 11 mln 970 tys. zł
Torpol najtańszy
Oferta Torpolu została wybrana z uwzględnieniem kryterium ceny (70%) i czasu zamknięć torowych (30%). Torpol złożył ofertę na kwotę 57,18 mln brutto. Jest to kwota sporo niższa od założonego przez PKP PLK budżetu. Oprócz Torpolu w przetargu wystartowały PKP Energetyka (60,81 mln zł), ZUE (58,6 mln zł), Mota-Engil Central Europe w konsorcjum z EL-IN (61,01 mln zł), konsorcjum Vias y Construcciones i Electren (61,49 mln zł), konsorcjum Schweerbau, Trakcja System i SBM (65,45 mln zł), Trakcja PRKiI (61,65 mln zł), a także konsorcjum Trakce Automatyka i Elektro-Spark (70,05 mln zł).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.