Spółka Torpol podpisała dziś (5 maja) z PKP PLK kontrakt na modernizację linii E59 na odcinku Leszno – Czempiń za prawie pół miliarda złotych.
Przedmiotem umowy o wartości niemal 400 mln zł netto (486 mln zł brutto) jest "przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59, odcinek Leszno – Czempiń” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF). Oferta Torpolu okazała się najkorzystniejszą spośród
pięciu złożonych w postępowaniu przetargowym.
– Trwa dobra passa Torpolu. Aktualnie to drugi co do wielkości kontrakt w naszym portfelu. Cieszy nas to tym bardziej, że to kolejny duży projekt realizowany nieopodal Poznania. Pozwoli nam to optymalnie wykorzystać nasz park maszynowy oraz kadrę inżynierską, co powinno wpłynąć na sprawną realizację kontraktu. Należy również zaznaczyć, że cały kontrakt będziemy realizować samodzielnie, a większość prac przypadnie na 2018 r. – powiedział Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu.
W ramach umowy przebudowane zostaną stacje Leszno, Kościan, Przysieka Stara i Stare Bojanowo, a także zlikwidowana stacja Lipno Nowe z zamianą na przystanek osobowy. Przebudowane zostaną także przystanki osobowe Górka Suchowna i Oborzyska Stare. Łącznie przebudowanych zostanie 14 peronów, 71 km torów oraz 52 rozjazdy. W Lesznie na ul. Wilkowickiej, w Klonówcu (w ciągu drogi krajowej nr 5), w Starym Bojanowie oraz w Kościanie na ul. Młyńskiej i Gostyńskiej zostaną zlikwidowane przejazdy i zastąpione skrzyżowaniami wielopoziomowymi.
Jak
poinformowała PLK, modernizacja linii E59, łączącej Wielkopolskę z Wrocławiem, obejmie ostatni 70-kilometrowy odcinek z Czempinia do granicy województwa dolnośląskiego. Efektem będzie lepsza obsługa pasażerów na stacjach, krótszy czas podróży oraz wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Wiosną PKP Polskie Linie Kolejowe podpiszą umowy z wykonawcami warte w sumie 1,5 mld zł. O zakresie całego projektu
można przeczytać tutaj.