PKP Polskie Linie Kolejowe wraz z początkiem tego roku otworzyły wnioski na udział w dwóch postępowaniach na modernizację linii E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem. Do wydania jest tu 2,6 mld zł funduszy z CEF. Do rozstrzygnięcia jest również trzecie zadanie. W ramach niego na wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Konin najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyła firma Torpol.
PKP Polskie Linie Kolejowe jeszcze w ubiegłym roku ogłosiły przetargi na modernizację linii Warszawa – Poznań na odcinku Sochaczew – Swarzędz. Inwestycja będzie finansowana z unijnego instrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”. Za ponad 2,6 mld zł PLK zmodernizuje 230 km torów, 10 stacji i przystanków. Prace torowe podzielono na trzy części. Postępowania są dwuetapowe, w dwóch pierwszych
poznaliśmy już podmioty w styczniu 2016 roku, które zgłosiły się do etapu prekwalifikacji. W przypadku zadania trzeciego musieliśmy czekać do grudnia, żeby dowiedzieć się, kto złożył ofertę z najniższą ceną.
Torpol najtańszyJak informuje Torpol, cena w złożonej przez siebie ofercie okazała się najniższą spośród sześciu złożonych w przetargu ograniczonym na wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Konin – odcinek Barłogi – Swarzędz w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz”. Realizowany jest on w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF).
Wartość złożonej oferty wynosi 837,9 mln zł netto tj. 1.030,6 mln zł łącznie z podatkiem VAT. Kryterium wyboru oferty w przetargu stanowiła całkowita cena brutto (waga 80%) oraz termin realizacji (waga 10%) i okres gwarancji (waga 10%).
Termin realizacji prac budowlanych wskazany w złożonej ofercie został określony na 41 miesięcy od daty rozpoczęcia, czyli dnia zawarcia umowy, a gwarancja wykonawcy wynosi 72 miesięcy.–
To jeden z dużych kontraktów, które są w obszarze naszego zainteresowania – skomentował Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu – Czekamy teraz na ostateczne rozstrzygnięcie postępowania przetargowego przez zamawiającego – dodał.
Inni oferenciWśród oferentów znalazło się również konsorcjum Trakcja PRKiL, które zaoferowało cenę 1.035,5 mln zł brutto. Termin realizacji określono na 41 miesięcy. Francuskie konsorcjum Impresa Pizzarotti i TSO zaproponowało 1.196,7 mln zł brutto oraz 42 miesiące realizacji. Włoskie Astaldi – 1.252,4 mln zł i 41 miesięcy realizacji. Konsorcjum składające się z PKP Energetyka oraz PORR – 1.217,1 mln zł i 41 miesięcy realizacji. Strabag – 1.036,6 mln zł i 41 miesięcy realizacji.
Zakres prac w ramach projektu przewiduje modernizację najważniejszych elementów infrastruktury kolejowej, m.in.: kompleksową przebudowę stacji i posterunków ruchu (w tym budowę budynku LCS w Koninie), przebudowę nawierzchni torowej i podtorza oraz sieci trakcyjnej i urządzeń SRK, a także przejść i przejazdów kolejowo-drogowych i budowę nowych obiektów inżynierskich. Kwota zamawiającego przygotowana do tego zadania to 1.389,9 mln zł.