W przetargu na modernizację fragmentu linii 353 najkorzystniejszą ofertę złożył Torpol. Głównym zadaniem zaplanowanym w ramach modernizacji odcinka Poznań Wschód – Trzemeszno jest kompleksowa przebudowa 9 peronów na trasie.
Prace mają być prowadzone w systemie „zaprojektuj i buduj”. W ich ramach wykonawca przebuduje perony w Kobylnicy, Biskupicach, Promnie, Pobiedziskach-Letnisko i Pobiedziskach, Lednogórze, Fałkowie, Pierzyskach i Trzemesznie. Na sporym fragmencie linii wymieniona zostanie sieć trakcyjna, bądź będzie ona regulowana. Na kilku kilometrach regulowany będzie tor, przebudowane zostaną też przejazdy kolejowo-drogowe. Zaplanowano także wymianę części urządzeń srk i rozjazdów na odcinku. Nawierzchnia torowa na odcinku Poznań Wschód – Trzemeszno toru nr 1 i 2 po modernizacji ujętej w innym zadaniu będzie przystosowana do prowadzenia ruchu pociągów z prędkością do 160 km/h i naciskiem osiowym 225 KN (dla towarowych 100 km/h). Więcej na temat zaplanowanych prac przeczytasz
TUTAJ.
Torpol złożył ofertę na kwotę 57,18 mln brutto. Jest to kwota sporo niższa od założonego przez PKP PLK budżetu. Oprócz Torpolu w przetargu wystartowały PKP Energetyka (60,81 mln zł), ZUE (58,6 mln zł), Mota-Engil Central Europe w konsorcjum z EL-IN (61,01 mln zł), konsorcjum Vias y Construcciones i Electren (61,49 mln zł), konsorcjum Schweerbau, Trakcja System i SBM (65,45 mln zł), Trakcja PRKiI (61,65 mln zł), a także konsorcjum Trakce Automatyka i Elektro-Spark (70,05 mln zł).
Prace muszą zostać zakończone do 6 grudnia 2016 roku. Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających do kwoty 11 mln 970 tys. zł. Kryterium oceny ofert w tym przetargu była w 70% cena, a w 30% czas zamknięć torowych.
Informacja o uznaniu oferty Torpolu za najkorzystniejszą nie oznacza automatycznego podpisania umowy z wykonawcą. To stanie się najprawdopodobniej w najbliższych tygodniach.