Oferta Torpolu została wybrana przez PKP PLK jako najkorzystniejsza spośród siedmiu złożonych w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych na linii kolejowej nr 395 Zieliniec – Kiekrz. Chodzi o odcinek nazywany towarową obwodnicą Poznania. Obecnie prędkość na tej trasie spada do 40 km/h. Wartość złożonej oferty na modernizację infrastruktury wynosi 17,3 mln zł netto wobec 24,8 mln zł netto środków zamawiającego. Kryterium oceny oferty stanowiły cena (60%) oraz czas zamknięć torowych (40%).
Linia kolejowa nr 395 przebiega w większości w granicach administracyjnych Poznania. Stanowi też niekiedy granicę dzielącą gminy Czerwonak i Suchy Las. Z racji tego, że kursują po niej pociągi towarowe ze Szczecina i Piły do stacji rozrządowej Poznań Franowo, omijając dworzec Poznań Główny, linię tę nazywa się towarową obwodnicą Poznania. Pomysł na jej wykorzystanie w ramach szybkiej kolei miejskiej ma Stowarzyszenie Metropolia Poznań.
Obecnie toczy się przetarg na opracowanie koncepcji.
W ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 394, 395 na odcinku Poznań Franowo – Zieliniec – Kiekrz” wykonawca wykona prace w torze nr 2 od km 3,300 do km 4,500; od km 9,000 do km 13,353; od km 14,635 do km 19,330 oraz w budynku nastawni na stacji Poznań Piątkowo. Pozwoli to na przywrócenie prędkości konstrukcyjnej do 90 km/h. Obecnie w wielu miejscach występują ograniczenia prędkości do 40 km/h.
W postępowaniu przetargowym prawie wszyscy oferenci zadeklarowali 169 dni realizacji inwestycji. Jedynie niemiecka firma BUG Verkehrsbau zadeklarowała 168 dni i cenę 26,1 mln zł brutto. Francuskie konsorcjum Colas Rail zaoferowało roboty za cenę 21,9 mln zł, czeskie konsorcjum OHL ŽS – 22,8 mln zł, PORR – 21,9 mln zł, poznańska firma Alusta – 21,7 mln zł a Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu – 23,5 mln zł. Zaś Torpol – 21,3 mln zł brutto. Jak poinformowały PKP PLK, na sfinansowanie zamówienia przeznaczyło budżet w wysokości 30,5 mln zł brutto.
Zarządca infrastruktury po przeanalizowaniu dokumentów, za najkorzystniejszą wybrał ofertę Torpolu. Wykonawca będzie musiał wykonać przedmiot zamówienia do 20 października 2017 roku. Rękojmia za wady, której udzieli wykonawca, wynosi 60 miesięcy. Torpol oczekuje jeszcze na zakończenie postępowania i podpisanie umowy.
Zakres prac w ramach w formule „projektuj i buduj” projektu przewiduje modernizację najważniejszych elementów infrastruktury kolejowej, tj. kompleksową przebudowę nawierzchni torowej i podtorza wraz z wymianą 5 rozjazdów na stacji Koziegłowy, sieci trakcyjnej i urządzeń SRK, a także 9 przejazdów kolejowo-drogowych, jak również 11 obiektów inżynierskich. Gruntownej rewitalizacji ma zostać poddany także budynek nastawni na stacji Poznań Piątkowo. Wykonawca zobowiązany jest wykonać dokumentację projektową i powykonawczą oraz uzyskać wszelkie niezbędne zgody na jej realizację.